Europski parlament potvrdio je opsežnu reviziju pravila o vozačkim dozvolama. Najveća novost jest da će mladi moći polagati za B kategoriju već s navršenih 17 godina, no do osamnaeste će smjeti voziti isključivo u pratnji iskusnog vozača. Za primjenu cijelog paketa predviđen je rok od četiri godine.
Instruktori i prometni stručnjaci pozdravljaju namjeru da se mladima omogući dulje razdoblje učenja, ali ističu jednu veliku dvojbu – tko je zapravo „iskusan vozač”. „Da je jasno da su to roditelji, rekli bismo odlično. Ovako znamo tek da pratnja mora imati određeno iskustvo i proći edukaciju”, kaže Sinan Alispahić iz Hrvatskog autokluba.
Instruktor vožnje Mišo Đivić podsjeća da je razlika između 17 i 18 godina „ogromna” jer je riječ o osobi koja tek stvara osjećaj odgovornosti u prometu. Suprotno mišljenje ima polaznik autoškole Bojan Vujić koji smatra da „razlika nije prevelika” i podsjeća da se u nekim državama vozi već sa 16.
Nova direktiva spušta i dobnu granicu za profesionalne kategorije C i D, no Hrvatska tu već prednjači: kamion se može polagati sa 18, a autobus s 21. „Zato ne očekujem veće promjene kod nas”, ocjenjuje prometni stručnjak Damir Novak.
Revidirani propisi pooštravaju i kazne za vožnju pod utjecajem alkohola te za nekorištenje sigurnosnog pojasa, a donose i jednu praktičnu novost – digitalnu vozačku dozvolu koja će se za četiri godine moći pohraniti na mobilni telefon.