Vozač Porschea Panamere snimljen je radarom kako juri 320 km/h na autocesti A2 u blizini Burga u pokrajini Saska-Anhalt – gotovo tri puta brže od dopuštenih 120 km/h na toj dionici.
Policija je prekršaj zabilježila još krajem srpnja, no podatke je objavila tek ovoga tjedna. Nesmotreni vozač, čije ime i dob nisu priopćeni, suočava se s novčanom kaznom od 900 eura, tromjesečnom suspenzijom vozačke dozvole i dodatnim kaznenim bodovima.
Iako su njemački autobahni poznati po segmentima bez općeg ograničenja brzine, mnogi dijelovi – osobito prometno opterećeni ili oni pod radovima – imaju propisana ograničenja. Upravo na takvoj dionici A2, prometnici koja povezuje Ruhrsku oblast s berlinskom obilaznicom, postavljen je mobilni uređaj za nadzor brzine. Lokalni mediji navode da se na toj cesti, inače sklonoj dugim zastojima, posljednjih godina bilježi manje teških prekršaja upravo zbog gužvi.
Unatoč tome, A2 povremeno postaje pozornica za ekstremne jurnjave. Godine 2021. vozač Bugattija zabilježen je pri 417 km/h nedaleko od Magdeburga; slučaj je ipak ugašen zbog nedostatka dokaza za ilegalnu utrku. Takvi lovci na brzinu, često okupljeni iz cijele Europe, nerijetko blokiraju duge, ravne dionice prometnica te ih pretvaraju u improvizirane trkaće staze.
S obzirom na ljetne školske praznike, policija Saske-Anhalt provodi „maraton kamera” – pojačani nadzor na reputacijom „crnim” točkama. Samo ovaj tjedan zabilježene su stotine prekršaja, priopćila je regionalna postaja MDR.
„Geschwindigkeitsüberschreitungen ugrožavaju ne samo vozača nego i sve sudionike u prometu. Poštujte ograničenja brzine – putovat ćete sigurnije i izbjeći visoke kazne, bodove i zabrane vožnje”, poručila je policija, iskoristivši ekstremni slučaj Porschea kao upozorenje.
Rasprava o uvođenju općeg ograničenja brzine u Njemačkoj redovito se vraća u fokus, potaknuta sigurnosnim i klimatskim argumentima. No auto-lobi i vozački klubovi i dalje brane „slobodu autobahna” kao dio nacionalne tradicije, pa realni politički zamah za novu regulativu zasad izostaje.