Trajekt koji je u Splitu prozvan „brodom duhovom” – nekadašnji Moby Drea, a danas tek Drea – već više od mjesec dana stoji usidren u luci Taranto.
Nakon što su splitski prosvjednici i gradske vlasti natjerali brodarsku kompaniju da ga ukloni iz Brodosplita zbog velikih količina azbestnih izolacijskih ploča, sličan se scenarij ponavlja i na jugu Italije. Lučke vlasti u Tarantu, suočene s otporom lokalne zajednice zbog rizika od kontaminacije, odustale su od plana da se opasni materijal ukloni u njihovu škveru.
Brod je originalno iz Genove dovukla tvrtka Tomislava Debeljaka, no posao vađenja azbesta sada je potpuno zaustavljen. Sudbina Dree – kojoj je u međuvremenu skinut prefiks Moby – ostaje neizvjesna, a brod i dalje zauzima dragocjeno vezovno mjesto.
Istodobno, Debeljakov drugi nesuđeni projekt, trajekt Otto, neće proći istu agoniju: plan je da se pretvori u ploveći hotel i kockarnicu u Maleziji, čime će izbjeći zahtjevnu i skupu sanaciju azbesta u europskim lukama.
Dok se za Dreu traži novo rješenje, lokalne udruge u Tarantu poručuju kako neće dopustiti da njihov grad postane „parkiralište za otrovne brodove”. Hrvatska i talijanska epizoda pokazuju koliko je problem odlaganja starog azbestnog otpada složen, osobito kad velik dio odgovornosti pada na privatne vlasnike i brodogradilišta koja se bore za preživljavanje.