Hrvatske ceste zaključile su zaprimanje radova za tehničko-oblikovno rješenje budućeg mosta preko Kaštelanskog zaljeva, ključne karike novog cestovnog pravca od čvora Vučevica do trajektne luke u Splitu. Svi detalji o pristiglim prijedlozima – od broja radova do imena autora – ostaju povjerljivi do završetka evaluacije.
Ocjenjivački sud od deset stručnjaka iz građevinarstva, arhitekture i javne uprave ima 90 dana da rangira ponude prema racionalnosti, tehničkoj isplativosti i estetskoj kvaliteti. Nakon toga slijedi pregovarački postupak i ugovor za izradu idejnog projekta te lokacijske dozvole.
Procijenjena vrijednost natječaja iznosi 685.000 eura, a pet najboljih rješenja dobit će novčane nagrade—od 60.000 eura za prvoplasirani do 12.000 eura za petoplasirani tim.
Most dužine 1.594 metra i visine kolnika od 65,23 metra omogućit će plovni put širok 200 i visok 55 metara, čime se otvara prostor za razvoj Sjeverne luke. Projektirani četverotračni kolnik imat će razdjelni pojas od tri metra, kao i pješačko-biciklističke staze u oba smjera, ukupne širine oko 22 metra.
Gradnja mosta druga je faza strateškog projekta Republike Hrvatske pokrenutog 2019. godine, koji se realizira u tri cjeline: • faza 1 – dionica Vučevica – Kaštela (7,92 km) s tunelom Kozjak, vrijedna oko 80 milijuna eura, • faza 2 – most i spoj od Kaštela do Kopilice (9 km), • faza 3 – završna veza Kopilica – Trajektna luka Split.
U natječaju se traže rješenja s zatvorenim sustavom odvodnje, ugradnjom komunalne infrastrukture unutar konstrukcije, zaštitom od vjetra te materijalima otpornima na morsku koroziju i potrese. Zbog prostornog i vizualnog utjecaja, most treba postati novi prepoznatljivi simbol Splita i Kaštela, ali i važna karika transeuropske prometne mreže TEN-T, koja povezuje Baltičko i Jadransko more.
Po objavi rezultata natječaja javnost će prvi put vidjeti odabrano rješenje, a Split i Dalmacija dobivaju još jedan korak bliže prometnom rasterećenju i boljoj povezanosti zaleđa s obalom.