Most koji povezuje Gunju i Brčko, sagrađen još u doba Austro-Ugarske, unatoč privremenoj sanaciji ostaje neprohodan za kamione i autobuse – a sve je vjerojatnija potpuna zamjena novom konstrukcijom.
Most je 19. lipnja ponovno otvoren, ali samo za vozila do 3,5 tona. Četiri mjeseca prije bio je zatvoren nakon što su rutinske kontrole u veljači otkrile oštećenja na dvama nosećim stupovima. Još 2019. nosivost je ograničena zbog „narušene statike i smanjene nosivosti”.
Hrvatske ceste potvrđuju da su „rezultati vizualnih pregleda i laboratorijskih ispitivanja pokazali da je most u jako lošem stanju”. Hitnom sanacijom otklonjeni su najkritičniji nedostaci, no nove analize otkrivaju da je „statički sustav glavnih nosača i stupova na više mjesta izrazito oslabljen”.
Zbog toga prilagodba postojećeg objekta suvremenim prometnim propisima više ne djeluje izvedivo. „Praktično bi trebalo sagraditi novi most”, navode iz Hrvatskih cesta, dodajući da s kolegama iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH razmatraju raskid postojećeg ugovora o projektiranju sanacije i pokretanje nove javne nabave za rješenje koje uključuje gradnju nove konstrukcije.
Zabrana teretnog prometa traje već šest i pol godina, a najviše trpe gospodarstvenici s obje strane Save. Tvrtke iz Brčkog robu za Europsku uniju sada prevoze preko Orašja, udaljenog više od 30 kilometara, što im znatno podiže troškove. Lokalna poslovna zajednica stoga pojačano traži da se novi most premjesti izvan središta Brčkog, uz obilaznicu i industrijsku zonu, s pogledom na buduće povezivanje s autocestom Brčko – Tuzla.
Dok tehničke analize traju, „nastojimo što prije osposobiti most za siguran promet u granicama onog što most-veteran može podnijeti”, poručuju Hrvatske ceste. No sve je izvjesnije da konačno rješenje neće biti temeljita obnova, nego potpuno nova gradnja koja bi ponovno otvorila ključni koridor između Slavonije i sjeveroistočne Bosne.