Facebook objava vojnog kapelana don Damira Stojića izazvala je novu rundu rasprave o ulozi Katoličke Crkve u Hrvatskoj, nakon što je teolog Mario Trifunović u razgovoru za N1 kritizirao dva skorašnja koncerta Marka Perkovića Thompsona i šire crkvene prilike u zemlji.
Trifunović je u intervjuu ocijenio da se Crkva u Hrvatskoj „ne bavi praktičnim temama nego brakom i obitelji”, da su crkve prazne, a granice između vjere i države zamućene. Posebno mu je zasmetalo promoviranje simbola „poput mača i križa” te javne molitve muškaraca krunice. Kao pozitivan primjer naveo je njemački sustav u kojem država ubire crkveni porez.
Stojić je u podužem Facebook komentaru odgovorio da pojedine Trifunovićeve tvrdnje „nemaju dodira s realnošću”.
• Obitelj kao „praktična tema”
Kapelan je poručio da je obitelj temelj društva, podsjetivši kako su pape Franjo i Lav XIII. redovito govorili o radničkim pravima i socijalnoj pravdi, a hrvatski biskupi često istupaju o gospodarstvu, klimi i nejednakosti, iako to rijetko dobiva medijsku pozornost.
• Vjera i država
Optužbe o stapanju vjere i politike Stojić tumači „inkulturacijom” – poštovanjem jezika i običaja naroda u kojem Crkva djeluje, a ne teokracijom. Naveo je da hrvatski svećenici misionare u zemljama od Venezuele do Ruande, dok u Hrvatskoj služe svećenici iz Poljske, Kameruna ili Filipina. Njemački model crkvenog poreza nazvao je „ironičnim i licemjernim”, istaknuvši da se zalaže za potpunu odvojenost Crkve i države.
• Mač i križ
Najveći prijepor izazvao je Trifunovićevo uvjerenje da „mač i križ ne idu zajedno”. Stojić podsjeća na brojne prikaze svetaca s mačem te citira Bibliju: „Nisam došao donijeti mir, nego mač” (Mt 10,34). Prema njemu, „mač u kršćanskoj simbolici nije simbol agresije, nego pravde, snage, vjere, mučeništva i duhovne borbe”. Teologu je ponudio „osobnu turu Zagrebom” kako bi mu pokazao kipove svetog Jurja s mačem.
U zaključku, Stojić poručuje da Crkva u Hrvatskoj „nije ni zatvorena, ni nacionalistička, ni zaostala” nego „živa, mladenačka i otvorena za sve”. Kritiku smatra dobrodošlom kad se temelji na činjenicama, a kada to nije slučaj – ostaje, kaže, „samo da se na nju nasmijemo i pomolimo se”.