Legendarni putnički brod Tijat, izgrađen još 1955. u splitskom škveru, već mjesecima miruje privezan u šibenskoj Crnici. Umjesto planiranog povratka na valove kao ploveći muzej, sve je izgledniji scenarij – rezalište.
Županija Šibensko-kninska otkupila je posljednjeg člana nekadašnje linijske flote Jadrolinije u listopadu 2023. za 35 000 eura. Tadašnji župan Marko Jelić osmislio je projekt pretvaranja broda u muzej koji bi posjetitelje vozio do centra u Kanalu sv. Ante, Zlarina, Prvića i otoka magaraca kraj Tribunja. Prvi, osnovni remont lani je obavljen u brodogradilištu Iskra za 48 000 eura – novac su prikupili zaljubljenici u brod i okolni gradovi.
Ključna faza – potpuna obnova procijenjena na 1,2 milijuna eura – trebala se financirati iz Fonda za otočni razvoj. Međutim, na radnom sastanku održanom u ponedjeljak župan Paško Rakić otkrio je da je cijeli projekt pod upitnikom: „Svi stručnjaci s kojima sam razgovarao skeptični su. Moramo biti razumni i odgovorni prema novcu poreznih obveznika.”
Županijski odjel za pomorstvo još je u ožujku zatražio neobvezujuće ponude od brodogradilišta u Puli, Kraljevici, Trogiru i šibenske Iskre. Svi su se zahvalili, a jedino je Iskra najavila dostavu ponude do 15. rujna – koja ipak nije stigla. Rakić ističe kako je za "prvu fazu" novac osiguran, ali procjene stručnjaka sugeriraju da bi stvarni trošak bio znatno veći od 1,2 milijuna eura te bi nakon obnove tek trebalo pokriti plaće posade, gorivo i održavanje.
Bivši župan Jelić kratko poručuje kako bi mu „bilo jako žao” da se od projekta odustane, dok se emotivni apeli stižu i s terena. Ivana Beban iz Facebook grupe „Tijat u srcu” u otvorenom pismu podsjeća da je brod 41 godinu pouzdano povezivao Šibenik s otocima: „Kad vam brod postane član obitelji, postanete pristrani, ali tri tisuće potpisa za njegovo očuvanje nije zanemarivo.”
Hoće li Tijat ostati simbol otočkog života ili završiti na rezalištu, trebalo bi biti poznato do kraja rujna, kada županija najavljuje konačnu odluku.