Šibenik ulazi u novu fazu modernizacije javnog gradskog prijevoza: nakon 11 novih dizelskih niskopodnih vozila, tijekom 2026. na ulice će stići još 12 potpuno električnih autobusa – osam standardnih, dva midi i dva mini – ukupne vrijednosti oko šest milijuna eura.
Dogradonačelnik Danijel Mileta ističe da je riječ o ulaganju koje prate europske i nacionalne politike zelene tranzicije. „U protekloj godini prevezli smo 1,24 milijuna putnika, 16 % više nego 2023.”, naglašava Mileta, zadovoljan prihvaćanjem novog sustava.
Glavne novosti • Uvođenje novih linija – među prvima prema Rokićima i duž cijele rive. • Povećanje frekvencije postojećih polazaka kada električni autobusi krenu u promet. • Planirana izgradnja desetak novih autobusnih ugibališta na ključnim gradskim lokacijama, od Brodarice do Vidika i bolnice. • Pokretanje gradnje prometno-logističkog centra u zoni Podi, s punionicama za struju i dizel, praonicom, servisom i solarnom elektranom.
Izazov: nedostatak vozača Najveći operativni problem bit će pronalazak dodatnih vozača, zanimanja koje je već deficitarno. Do tada će se djelomično nastaviti praksom tzv. podvozarstva, pri čemu partner Autotransport smije obavljati maksimalno 30 % kilometara.
Financijska slika Grad svake godine sve više sufinancira prijevoz: 1,5 milijuna eura u 2025., a 2,1 milijun eura planirano za 2026. Zahvaljujući tome, mjesečna karta za radnike stoji 20 eura, za srednjoškolce, studente i umirovljenike 10 eura, dok socijalna karta iznosi simboličnih 1 euro – premda bi ekonomska cijena bila oko 150 eura.
Mileta zaključuje da će kombinacija novih električnih vozila, bolje infrastrukture i povoljnih cijena „podići kvalitetu prijevoza te dodatno smanjiti emisije u gradu”.