Hrvatski sabor u četvrtak otvara raspravu o Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća koja prvi put za cijelu Uniju uvodi jedinstvena pravila transparentnosti i ciljanja u političkom oglašavanju.
Uredba je stupila na snagu 9. travnja 2024., a ključne obveze počinju se primjenjivati 10. listopada 2025., čime će se domaće zakonodavstvo uskladiti s pravnom stečevinom EU-a.
Ključni zahtjevi
• Svaki politički oglas mora biti jasno označen kao takav.
• Pružatelj oglasa dužan je navesti podatke o sponzoru i druge informacije koje pomažu razumjeti kontekst i cilj poruke.
• Posebna pravila određuju dopuštene tehnike internetskog ciljanja, uz poštovanje regulative o zaštiti osobnih podataka.
• Uredba se primjenjuje na sve plaćene političke oglase na unutarnjem tržištu EU-a, bez obzira na to je li oglašavanje usmjereno na jednu ili više država članica te neovisno o sjedištu pružatelja usluge.
Zakon o parničnom postupku
Nakon rasprave o Uredbi, zastupnici će razmotriti Konačni prijedlog izmjena i dopuna Zakona o parničnom postupku. Novela dodatno uređuje prošireno vijeće Vrhovnog suda koje će brojati trinaest sudaca. Propisuje se:
• sastav vijeća i tko mu predsjeda,
• obveza da se strankama odluka o prepuštanju predmeta proširenom vijeću, kao i sastav vijeća, dostavi najmanje 15 dana prije sjednice.
Nacionalni dan jednakih plaća Dnevni red zaključit će prijedlog Kluba zastupnika SDP-a da se 15. studenoga proglasi Nacionalnim danom jednakih plaća, čime bi se skrenula pozornost na razlike u primanjima žena i muškaraca.