Rijeka je od 28. studenoga dobila novi „zeleni val” – sinkronizirani niz od osam semaforiziranih raskrižja koji obuhvaća potez od Rive i Žabice do hotela Continental u ulici Andrije Kačića Miošića.
Gradonačelnica Iva Rinčić na konferenciji za novinare istaknula je da će „sigurnije, brže i predvidljivije” prometovanje u centru olakšati svakodnevicu građanima, a probni rad trajat će 30 dana.
Privremeni direktor komunalnog poduzeća Rijeka plus, Vlado Mezak, detaljizirao je kako je modernizacija pokrenuta još u kolovozu u suradnji s policijom i Hrvatskim cestama. Za izradu prometno-tehničkog projekta angažirana je tvrtka Traf signal (26 000 eura), dok je održavanje i usklađivanje tehnologije obavila tvrtka SWARCO za ugovornih 26 000 plus dodatnih 11 000 eura.
Ključni zahvat bio je sanirati oštećene podzemne instalacije u Adamićevoj ulici, a postavljene su i videoanalitičke kamere koje nadziru protočnost. Paralelno je usklađen i sjeverni koridor (Ulica Pomerio – Prvomajska), što, tvrdi Mezak, osigurava „maksimalno moguću protočnost” kroz najuži gradski centar.
Tehnološki izazov Semafori na trasi „zelenog vala” datiraju iz 1996. i spadaju u drugu generaciju opreme. „S njima nije jednostavno upravljati”, upozorava Mezak. Dugoročni plan je zamjena svih zastarjelih uređaja bežičnim sustavom povezanim s budućim gradskim prometnim centrom. Procjena troška je oko 1,5 milijuna eura, a Rijeka plus namjerava povući sredstva iz europskih fondova.
Grad trenutačno ima 85 semaforiziranih raskrižja. Uz centar, već su sinkronizirani semafori u Kumičićevoj, Ulici Drage Gervaisa te na križanju Osječke i Tizianove ulice.
Mezak je najavio kandidaturu na natječaju za stalnog direktora Rijeka plusa te otkrio plan do 2030.: uvesti digitalnu kontrolu nad svim semaforima po uzoru na Ljubljanu, jedini grad u regiji koji taj sustav već koristi.