Sveučilište u Rijeci službeno je otvorilo novu stranicu svoje 56-godišnje povijesti – dosadašnji studij logopedije prerastao je u samostalni Fakultet za logopediju.
„Ovo je jedan od najatraktivnijih studija u Hrvatskoj; na tridesetak mjesta stiže i do tristo prijava”, istaknuo je vršitelj dužnosti rektora prof. dr. Davor Vašiček na konstituirajućoj sjednici Fakultetskog vijeća. Dodao je da popularnost logopedije izravno odražava manjak stručnjaka na tržištu i u lokalnoj zajednici.
Fakultet trenutno pohađa 160 studenata, a visoki bodovni prag pri upisu potvrđuje reputaciju programa. Studenti dio praktične nastave obavljaju u Logopedskom centru Sveučilišta te u Ambulanti za logopediju KBC-a Rijeka.
Dekan novoosnovanog fakulteta izv. prof. dr. Zdravko Kolundžić upozorio je da logopeda kronično nedostaje u cijeloj zemlji, osobito u Primorsko-goranskoj, Istarskoj i Ličko-senjskoj županiji. „Naš rad usmjeren je na najranjivije skupine, a izazovi poput demografskih promjena, migracija i tehnološkog napretka tu će potrebu dodatno povećati”, naglasio je.
Uz veliki interes, fakultet se suočava i s prostornim, kadrovskim i financijskim izazovima. Ipak, lokalna i regionalna vlast najavljuju čvrstu potporu. Pročelnica gradskog odjela za obrazovanje Iva Erceg ocijenila je da ustanova „izravno poboljšava kvalitetu života djece, mladih i odraslih”, dok je županijski dužnosnik Daniel Trošić podsjetio da je županija već opremila dva punkta za logopedsku terapiju te financira uslugu u šest gradova i općina.
Najavljen je i zajednički projekt osnivanja središnjeg ureda za društveno korisno učenje, u kojem će studenti rješavati konkretne logopedske potrebe lokalnih zajednica, kao i bolje umrežavanje usluga rane intervencije.
Podršku je obećalo i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Ravnateljica Uprave za visoko obrazovanje Dijana Mandić upozorila je da digitalna komunikacija povećava broj govorno-jezičnih poteškoća, nazvavši logopediju „deficitarnim zanimanjem” koje Ministarstvo namjerava dodatno poticati.
Fakultet za logopediju tako započinje s radom kao samostalna sastavnica Sveučilišta, uz očekivanje da će novi status ubrzati rješavanje stručnog deficita i unaprijediti skrb o osobama s govorno-jezičnim teškoćama širom zemlje.