Šestero studenata završnih godina Medicinskog fakulteta u Rijeci od kolovoza svakodnevno ulazi u elektronične govorne sandučiće 30 riječkih ordinacija obiteljske medicine. U sklopu pilot-projekta Doma zdravlja Primorsko-goranske županije oni preslušavaju sve poruke pacijenata, bilježe zahtjeve za terapijom ili uputnicama i vraćaju ih liječničkim timovima – posao koji je dosad trošio sate medicinskih sestara i liječnika.
„Administrator je potreban jer olakšava rad medicinskih sestara i liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. Puno vremena se gubi preslušavanjem poruka pacijenata”, upozorava medicinska sestra Đana Martinčić, koordinatorica projekta u domu zdravlja na Vežici.
Studentica šeste godine Ivana Baraba ističe kako je angažman izravno povezan s njihovom budućom strukom: „Ovo je dobra prilika da radimo nešto vezano uz medicinu, a istodobno rasterećujemo sustav.” Kolega, četvrtogodišnjak Luka Ćurić, dodaje da neke ambulante dnevno primaju više od 60 poziva: „Stariji pacijenti često govore nerazgovjetno pa sestrama treba mnogo vremena da sve preslušaju.”
Pilot traje do sredine rujna, nakon čega će se analizirati rezultati. Dom zdravlja i Ministarstvo zdravstva nadaju se da će administratori postati stalni članovi timova te da će se projekt proširiti na ostale ordinacije.
U zapadnoeuropskim i skandinavskim sustavima administrativno osoblje već je standard, a najbliži primjer je Slovenija, gdje ga sufinancira državni osiguravatelj. Sličan model u Hrvatskoj, procjenjuju u Domu zdravlja PGŽ-a, liječnicima bi ostavio više vremena za dijagnostiku, sestrama za njegu i edukaciju, a pacijentima omogućio brži i točniji pristup uslugama.