Najam autobusa za kratke školske izlete u Rijeci poskupljuje iz mjeseca u mjesec, a granica od 500 eura odavno je probijena.
Ravnatelji periferijskih škola navode da su do jučer simbolični izleti u kino, kazalište ili muzej postali luksuz koji roditelji teško financiraju. Nekadašnjih 4 do 5 kuna po učeniku, koliko je koštao izvanredni prijevoz gradskim Autotrolejem, prerastalo je u račune od 500 do 600 eura za svega nekoliko kilometara i to unutar prve gradske zone.
• OŠ Pehlin nedavno je za vožnju do kina u Tower Centru dobila ponudu veću od 600 eura. Ravnatelj Mate Verović upozorava da je "to ozbiljan trošak, ali nema alternative" jer pravilnici zabranjuju korištenje javnog prijevoza za mlađe učenike.
• OŠ Eugen Kumičić, smještena bliže središtu, suočava se s istim cijenama. Ravnateljica Ana Anić Opašić rezignirano ističe: „Ili tako, ili djeca neće nigdje ići.”
• U OŠ Vladimir Gortan nastoje dovoditi kazališne grupe u školu ili pješačiti, no ravnatelj Venelin Mehić priznaje da se prvašiće ipak mora voziti: „Morat ćemo angažirati prijevoznika bez obzira na to koliko košta.”
• Rekorder je račun OŠ Fran Franković za put od Drenove do Vežice – 553 eura za dvije veličine autobusa. Ravnatelj Vedran Kosovac kaže da cijena ispod 500 eura postaje rijetkost otkad je Autotrolej, zbog manjka vozača, ukinuo izvanredne linije.
Škole su zakonom obvezne koristiti autobuse koji zadovoljavaju stroge tehničke uvjete, što isključuje redovne linije javnoga prijevoznika. Uoči turističke sezone prijevoznici radije prevoze posjetitelje nego učenike, a ono malo povoljnijih termina „plane” čim se pojavi.
Rezultat je da se terenska nastava, toliko važna za iskustveno učenje, svodi na minimum ili se u potpunosti otkazuje. Dok tržište određuje cijenu, a propisi nameću rigidna ograničenja, ravnatelji ostaju bez izbora, a roditelji bez novca.