Poznati radijski glas Mario Lipovšek Battifiaca ovih će dana zamijeniti studio policijskom odorom. U sklopu edukativno-prometne kampanje „Radio patrola” Radio Istre, voditelj će svakog utorka i srijede tijekom rujna obilaziti istarske prometnice zajedno s djelatnicima prometne policije.
Kampanja je pokrenuta početkom školske godine i traje do početka listopada, a cilj joj je povećati sigurnost djece – najranjivijih sudionika u prometu. Policijska uprava istarska odmah je prihvatila partnerstvo, prepoznajući priliku da se kroz humor i emociju prenesu ozbiljne poruke vozačima.
- Četiri stupa kampanje • najavni radijski spot; • deset kratkih edukativnih spotova u kojima djeca ukazuju na tipične prometne prekršaje odraslih; • program uživo s terena – zajedničke ophodnje policije i Battifiace; • nagradna igra za zaustavljene vozače i slušatelje koji prepoznaju „usporene” hitove uz poruku: „Mi smo usporili pjesmu, a vi usporite u prometu”.
Tijekom terenskih javljanja voditelj vozačima postavlja duhovita, naizgled apsurdna pitanja koja skrivaju jasnu pouku. Nakon svakog uključenja, policijski službenik zaključuje savjetom o jednoj od tema – od nevezivanja pojasa do vožnje pod utjecajem alkohola.
„Ove zajedničke ophodnje s Marijem svakako su nešto što će privući pažnju javnosti i kroz koje ćemo na jedan drugačiji način pokušati doprijeti do vozača, ali i do drugih sudionika u prometu”, izjavio je načelnik Policijske uprave istarske Alen Klabot. Dodao je kako prometna pravila postoje „prvenstveno radi sigurnosti i kako bismo se svi skupa sretno vratili svojim bližnjima”.
- Statistika koja opominje U prvih osam mjeseci 2025. na području Policijske uprave istarske zabilježeno je 1 237 prometnih nesreća – pet posto manje nego lani. No, broj poginulih porastao je: smrtno je stradalo 14 osoba, dok ih je u cijeloj prošloj godini bilo devet. Teže je ozlijeđeno 75, a lakše 436 osoba.
Policija će, poručuju iz uprave, nastaviti kombinirati preventivne i represivne mjere, posebice prema recidivistima i vozačima koji grubo krše propise.
Kreativan pristup „Radio patrole” trebao bi pridonijeti toj strategiji – privući pažnju, izazvati osmijeh, ali i podsjetiti vozače da su škole i djeca uz kolnik, a brzina, pojas ili mobitel mogu biti razlika između sigurnog dolaska i tragedije.