Izgradnja dugo očekivane istočne ceste preko otoka Krka – nekada zvane plava magistrala – još je na početku unatoč dvogodišnjoj političkoj potpori i izrađenom idejnom rješenju. Hrvatskim cestama Ministarstvo prostornog uređenja odbilo je izdati potvrdu o usklađenosti jer trasa od 23 kilometra nije ugrađena u prostorne planove općina Dobrinj i Omišalj.
• Omišalj najavljuje pokretanje izmjena plana već ovoga mjeseca, a Dobrinj u rujnu ili listopadu.
• U županijskom planu trasa je zapisana još 2013., no općine moraju precizirati koridor.
• Cesta prolazi područjem ekološke mreže Natura 2000, pa studija utjecaja na okoliš traži dodatna terenska istraživanja flore i faune.
• Procijenjena vrijednost radova ostaje oko 100 milijuna eura.
Svi su dionici – od Hrvatskih cesta i resornog ministarstva, preko Županije do sedam krčkih jedinica lokalne samouprave – i dalje suglasni da je projekt „životno važan” za Krk te Cresko-lošinjski arhipelag. No kronični manjak projektanata i spor postupak izmjena planova drže projekt u ladici, pa nitko ne želi licitirati datumom početka radova.
Problemi na prilazu otoku ne završavaju time. Rekonstrukcija čvora Šmrika na A7, gdje se ljeti stvaraju kilometarske kolone prema Krčkom mostu, također kasni u odnosu na najave. Nakon što je čvor 2014. privremeno preuređen u kružni tok, naručena je kompletna projektna dokumentacija za novu, proširenu varijantu.
• Lokacijska dozvola je ishođena.
• Glavni projekti su pri kraju i usklađuju se s Gradom Kraljevicom; u zahvat je uključen dodatni izlaz prema poslovnoj zoni.
• Slijede parcelacijski elaborati i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, nakon čega se može tražiti građevinska dozvola.
• Hrvatskih cesta još ne ističu rok za natječaj izvođača.
Treći komad slagalice predstavlja dionica državne ceste do trajektnog pristaništa Valbiska (3,4 km). Ondje su glavni projekti dovršeni, predan je zahtjev za građevinsku dozvolu, a traju imovinsko-pravni postupci. Planom su predviđeni novi kolnički elementi, biciklistička staza, kružno raskrižje te proširenje na četiri traka pred samom lukom uz istodobno polaganje vodoopskrbnog cjevovoda.
Dok se birokratski čvorovi ne razmrse, otočani i turisti nastavljaju se tiskati na staroj državnoj cesti 102 i u ljetnim kolonama kod Šmrike – čekajući da papiri napokon puste strojeve na teren.