Putnici Easyjeta sinoć su nakratko evakuirani s piste u Zračnoj luci Dubrovnik nakon što je u kokpitu zrakoplova primijećen dim. Intervencija je okončana za svega nekoliko minuta: dežurni vatrogasci sanirali su problem, posada je obavila provjere, a avion je poletio oko 22.45.
Sudski vještak za avijaciju Tonći Peović, nekadašnji čelnik dubrovačke, zagrebačke i bračke zračne luke, objašnjava da takvi incidenti nisu neuobičajeni: „Ovo uopće nije neuobičajeno, dim u kokpitu, pa i u putničkoj kabini, pa čak i plamen u kokpitu.“ Naglašava kako je ključno što se sve dogodilo na zemlji, gdje je rizik lakše kontrolirati.
Prema njegovim riječima, uzroci dima u pilotskoj kabini najčešće su preopterećene ili loše izolirane žice brojnih uređaja, osobito pri paljenju kada je opterećenje najveće. Veća prijetnja često dolazi iz putničke kabine: „U putničkoj kabini često imamo veći problem i uzrok su obično litijske baterije koje se mogu samozapaliti i bez utjecaja kisika.“ Peović podsjeća da sve veći broj električnih uređaja – od mobitela do romobila – povećava rizik od takvih incidenata i u avionu.
Dok je dubrovački događaj prošao bez posljedica, stručnjak upozorava na sve ozbiljnije ometanje zračnog prometa dronovima. Komentirajući sinoćnju blokadu četiri danske zračne luke zbog neidentificiranih dronova, kaže: „Dronovi su nam pokora… To je čin terorizma.“ Tehnologija detekcije i neutralizacije malih, plastičnih letjelica i dalje zaostaje za njihovom rasprostranjenošću, a motivi mogu varirati od puke nestašluka do ciljanog napada.
Peović zaključuje da zrakoplovne vlasti moraju paralelno rješavati dva rastuća izazova: sve prisutnije litijske baterije u ručnoj prtljazi i sofisticirane dronove koji lako paraliziraju aerodrome. Iako je jučerašnji incident u Dubrovniku pokazao besprijekornu reakciju službi, zračni promet – kako kaže – ulazi u eru novih, nevidljivih prijetnji koje traže brze i precizne protumjere.