Kanadska vlada posegnula je za najtežim zakonskim oružjem kako bi okončala prvi štrajk kabinskog osoblja Air Canade od 1985. godine.
Ministrica rada Patty Hajdu objavila je da je od Kanadskog odbora za industrijske odnose zatražila da nametne obvezujuću arbitražu i odmah naloži povratak na posao. „Ovo nije odluka koju sam donijela olako, ali potencijal za trenutni negativan utjecaj na Kanađane i naše gospodarstvo jednostavno je prevelik”, poručila je ministrica na izvanrednoj konferenciji za medije.
• Štrajk je počeo u noći na subotu, nakon višemjesečnih neuspješnih pregovora o novom kolektivnom ugovoru. • Air Canada u subotu je otkazala gotovo svih svojih 700 dnevnih letova, ostavivši više od 100 000 putnika bez prijevoza. • Najspornije pitanje je zahtjev sindikata da se kabinsko osoblje plaća i za vrijeme provedeno na zemlji između letova te pri ukrcaju putnika; trenutačno dobivaju plaću tek kada se zrakoplov pokrene. • Odboru bi, prema procjeni Hajdu, moglo trebati 24 do 48 sati da formalizira naredbu. • Air Canada procjenjuje da bi joj za ponovno pokretanje cjelokupnih operacija nakon prekida rada trebalo oko tjedan dana.
Sindikat nezadovoljan prisilnom mjerom
Kanadski sindikat javnih službenika, koji zastupa kabinsko osoblje, protivi se uvođenju arbitraže. U priopćenju objavljenom na društvenoj mreži X navode kako „Liberalna vlada nagrađuje odbijanje Air Canade da pošteno pregovara dajući im točno ono što su željeli”. Sindikat inzistira na dogovornom rješenju jer bi arbitraža, smatraju, smanjila pritisak na poslodavca da pristane na ključni zahtjev o plaćanju rada na zemlji.
I dok se čeka odluka odbora, putnici i dalje traže alternativne načine putovanja, a glavna kanadska zrakoplovna kompanija ostaje prizemljena, suočena s financijskim i reputacijskim posljedicama najveće industrijske krize u posljednjih gotovo 40 godina.