Na otoku Hvaru ponovno su se rasplamsale rasprave o pomorskoj povezanosti. Načelnica Jelse Marija Marjan objavila je putem društvenih mreža kako je poslala „protesni dopis” Jadroliniji nakon što je doznala da bi na liniji Split – Stari Grad idućih 60 dana umjesto trajekta Zadar plovili manjeg kapaciteta „Mljet” i „Faros”.
„Nećemo dopustiti da naš otok bude zapostavljen u povezanosti s kopnom… trajekti koji ponekad plove dulje od dva sata neprihvatljivi su za nas otočane”, poručila je Marjan i pozvala ostale hvarske čelnike da se pridruže inicijativi za povratak broda „Zadar” ili uvođenje adekvatnije zamjene.
Jadrolinija pak navodi da je riječ o privremenoj mjeri zbog redovitog godišnjeg remonta trajekta Oliver, procijenjenog na 60 dana. U tom razdoblju:
• „Zadar” je preusmjeren na liniju Split – Vela Luka – Ubli. • Split – Stari Grad pokrivat će „Faros” i „Tin Ujević”. • Od 9. studenoga u splitsko područje stiže i „Marko Polo”, nakon čega je moguć povratak „Zadra” na Hvar.
Tvrtka ističe kako stručne službe prate promet, osobito vikendom, te će „prema mogućnostima dodatno osigurati trajekt Zadar” prema Starome Gradu. Dodaju da su remonti nužni kako bi iduća sezona plovidbe protekla bez zastoja te da je novu raspodjelu brodova „kreirala s posebnom pažnjom prema potrebama putnika i raspoloživim kapacitetima”.
Unatoč tim objašnjenjima, hvarski otočani strahuju da će dulje plovidbe i manji trajekti otežati svakodnevna putovanja, pogotovo tijekom jesenskih nepogoda. Načelnica Marjan najavila je nastavak pritiska na nadležne institucije, uvjerena da zajedničkim nastupom lokalna samouprava može izboriti bržu i pouzdaniju vezu s kopnom.