ŠIBENIK – Grad Šibenik započeo je završnu fazu izbora izvođača za dva krupna posla kojima želi podići razinu zaštite od požara na tri naseljena otoka svog arhipelaga.
• Za građevinsko-obrtničke radove na zgradi Dobrovoljnog vatrogasnog društva (DVD) Žirje stigle su dvije ponude od 525.454,30 i 594.359,39 eura (s PDV-om). • Još šest ponuda, u rasponu od 206.764,88 do 687.494,86 eura, odnosi se na izgradnju protupožarnih puteva na Zlarinu, Kapriju i Žirju.
Stručne službe Grada u idućih nekoliko tjedana odabrat će najpovoljnije izvođače. Cilj je tijekom sljedeće godine dovršiti kompletnu infrastrukturu – od cesta i edukativnih ploča do nabave dviju cisterni za otočna dobrovoljna društva.
„Izgradnjom dodatne protupožarne infrastrukture te opremanjem vatrogasnih društava vozilima-cisternama povećat će se otpornost i prilagodba otočnih zajednica na posljedice globalnog zatopljenja”, poručio je zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta, ujedno čelnik stožera civilne zaštite.
Glavne intervencije
• Zlarin: 2.245 metara novih protupožarnih puteva kroz šumu posebne namjene, uz informativne table o važnosti očuvanja ovog zaštićenog prostora. • Kaprije: 857 metara ceste na dionici Vela Nozdra – Sveti Petar, kroz područje gusto ispresijecano suhozidima upisanima na UNESCO-ov popis nematerijalne baštine; edukativne ploče dodatno će valorizirati baštinu. • Žirje: dovršetak nove zgrade DVD-a (dnevni boravak, kuhinja, spavaonice, sanitarije, krovište, namještaj) i postavljanje fotonaponske elektrane; 1.970 metara puta Bok – Kruševica koji otvara pristup zapuštenim poljoprivrednim parcelama gdje otočani planiraju obnoviti tradicionalnu sortu šljive.
Cijeli paket nosi naziv „Razvoj i unaprjeđenje sustava vatrogastva na otocima Kapriju, Zlarinu i Žirju”, vrijedan je 1,94 milijuna eura, a 85 % novca dolazi iz Integriranog teritorijalnog programa za otoke. „Stvorit ćemo uvjete za bržu i efikasniju vatrogasnu intervenciju te značajno povećati otpornost zajednice na negativne klimatske utjecaje”, naglašava Mileta.
Šibenski otoci spadaju u područja vrlo visokog rizika od požara zbog krševitog terena, guste makije i alepskog bora. Dosad je mala mreža putova znatno usporavala kopnene vatrogasne ekipe, pa su se požari često gasili isključivo iz zraka, uz velike troškove i štete po okoliš i turizam. Novi projekt trebao bi tu sliku bitno promijeniti.