Petnaest mjeseci nakon što se 80-metarski brod za prijevoz stoke Deala, pod tanzanijskom zastavom, nasukao na samom ulazu u Raški zaljev, brod i dalje nepomično leži u plitkome. Prvi ozbiljni pokušaji odsukavanja, koje od 15. srpnja vodi angažirana turska tvrtka uz financijsku potporu Wiener osiguranja, završili su bez rezultata.
• Dva riječka i dva turska tegljača uspjela su brod samo pomaknuti nekoliko metara, pri čemu je iščupana privezna bitva. • Oštećeni trup, izložen valovima i jugu, onemogućuje bilo kakav značajniji pomak. • Nakon neuspjeha operacija je zaustavljena, a planovi se – prema sudionicima sastanka održanog 18. srpnja u Lučkoj kapetaniji Pula – trenutno preispituju i usklađuju.
Stanovnici općina Raša, Barban i Marčana mjesecima upozoravaju na rizik od onečišćenja i podsjećaju da im je obećano uklanjanje olupine prije početka turističke sezone. Sezona je u punom jeku, a Deala i dalje predstavlja neugodnu i potencijalno opasnu atrakciju.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poručuju: „U slučaju nasukavanja broda Deala na ulazu u Raški zaljev riječ je o iznimno složenoj situaciji, kako s tehničkog, tako i s pravnog aspekta … Svi napori usmjereni su na sigurno i potpuno uklanjanje broda Deala iz Raškog zaljeva u što skorijem roku.”
Najnoviji plan predviđa korištenje plutajućeg doka koji bi se potopio pet do šest metara, pa bi se u njega „ugurala” Deala. Nakon ispumpavanja morske vode dok bi izronio zajedno s brodom; tegljači bi potom to opasno opterećenje odvukli do rezališta u turskoj luci Ali Aga.
Ipak, dio pomorskih stručnjaka sumnja u stručnost odabranog izvođača i bojazan raste da bi vrijeme, ali i novac, mogli isteći prije rješenja. Dok se čeka sljedeći potez, Raški zaljev ostaje zakrčen napuštenom, zahrđalom Dealom – simbolom sporih procedura i preskupih improvizacija.