Radni sastanak gradonačelnika Krešimira Kašube i predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Ivice Budimira označio je konkretan iskorak prema dugo očekivanoj obilaznici oko Našica.
Gradonačelnik je podsjetio da grad leži izvan glavnih prometnih koridora, premda u njemu posluje veliki Nexe s intenzivnim kamionskim prometom. „Obilaznica bi povezala Podravsku i Posavsku magistralu i konačno izmjestila teretni promet iz središta grada”, naglasio je Kašuba.
Budimir je potvrdio da su glavni projekti u završnoj fazi:
- do sredine 2024. planira se predati zahtjev za građevinske dozvole;
- potom slijedi otkup zemljišta i natječaj za izvođača;
- početak radova cilja se na srpanj 2027., kada bi „bageri već bili na terenu”.
Riječ je o 11 kilometara nove prometnice, ključne za zapadnu i sjevernu obilaznicu na potezu Velimirovac – Gradac.
Sigurnost pješaka i biciklista
Uz projekt obilaznice, Grad i Hrvatske ceste dogovorili su niz manjih zahvata:
- pojačano održavanje državne ceste Našice – Gradac – vrh Krndije;
- pješački most u Gradcu;
- nastavak nogostupa i biciklističkih staza u Martinu (od skretanja za Seonu do raskrižja s Ulicom kralja Zvonimira) te na relaciji Markovac – Jelisavac (2,6 km), kao i u Ulici Ivana Brnjika Slovaka u Jelisavcu;
- semafori u Martinu i analiza mogućnosti gradnje staza uz državnu cestu D2.
Za mjesec ili dva izlazi natječaj za sanaciju 13 kilometara državne ceste prema Požegi, odnosno Lužanima. Obiđena su i križanja u Martinu i Velimirovcu, gdje dnevno prođe oko 840 kamiona; ondje su najavljeni kružni tokovi koji će, uz obilaznicu, dodatno rasteretiti promet.
Budimir je zaključio da je „najvažnija sigurnost pješaka i biciklista”, a u dugoročnim planovima spominje se i brza cesta prema Osijeku, odnosno Čepinu.