Zagrebačkom kulturnom scenom ovih se dana širi glasina da bi Kontesa, druga scena Gradskog kazališta Komedija, mogla biti preuređena u prostor za „alternativni klub”. Vijest je razljutila 88-godišnjeg pjevača i kabaretskog veterana Mira Ungara, koji je na toj pozornici godinama izvodio autorske programe.
„Ravnateljica mi je sama rekla da žele preuzeti Kontesu, ali da ni ona nema ništa službeno”, izjavio je Ungar, dodajući kako mu je najavljeno da će gradski predstavnici ovaj tjedan doći na sastanak s vodstvom kazališta. „Smatram da je neprihvatljivo da jedan klub koji je postao oaza zagrebačke kulturne scene žele iseliti… Pa to je kulturocid.”
Prema njegovim riječima, Kontesa godišnje ugosti i do 150 programa – od koncerata Gibonnija i Mateja Meštrovića do nastupa Radojke Šverko te džez orkestra hrvatskih liječnika. „Tamo dolazi krema zagrebačkih intelektualaca, veleposlanici Slovenije, Francuske, SAD-a… Ljudi taj prostor doživljavaju kao mjesto gdje mogu uživati u kulturnom programu bez uznemiravanja”, naglasio je.
Grad: prostor se slabo koristi za vlastitu produkciju Iz Grada Zagreba potvrđuju da je prostor u vlasništvu Grada i da je 2017. dan Komediji za cabaret programe. U međuvremenu je, kako navode, donesena strategija razvoja kulture do 2030. kojom je „uočen kroničan nedostatak prostora za zagrebačku autorsku glazbenu scenu”. Analiza korištenja pokazala je da je „većina dosadašnjih događanja bila vanjska produkcija”, dok je kazališna vlastita cabaret ponuda bila rijetka.
Zbog toga Grad „razmatra mogućnost organiziranja novih programa” koji bi se djelomično vodili u suradnji s različitim ustanovama, uključujući samo Kazalište Komedija. Izričito se naglašava da bi se „kabaretske predstave Mire Ungara nastavile održavati”.
Konačna odluka još nije donesena, no sama najava promjena već je izazvala napetosti između gradske uprave i dijela kulturne zajednice koja Kontesu vidi kao vrijedan i živ kućni teatar. Ungar poručuje da će, ako dođe do promjene namjene, „zagrebačka scena izgubiti jedno od rijetkih mjesta gdje se autorska riječ može čuti uživo i bez filtera”.