Zagrebačko tramvajsko i autobusno okretište Mihaljevac, izgrađeno još 1948., prošlo je prvu veliku rekonstrukciju i od petka, 8. rujna, ponovno prima tramvaje i autobuse.
„Okretište Mihaljevac sada je potpuno obnovljeno i prilagođeno suvremenim prometnim, sigurnosnim i ekološkim zahtjevima”, istaknula je zamjenica pročelnika Gradskog ureda za obnovu Irena Matković predstavljajući dovršetak radova.
Ključni detalji projekta:
• Vrijednost radova: 4,133 milijuna eura, od čega je 3,513 milijuna sufinancirano iz fondova Europske unije, a ostatak iz gradskog proračuna.
• Infrastruktura po mjeri svih putnika: postavljene rampe i taktilne površine, a svaki tramvaj i autobus opremljeni su sklopivom rampom. Novi sustav displaya omogućit će zvučno najavljivanje linija za slabovidne.
• Veća protočnost: zbog mimoilaženja linija 8 i 14 izgrađen je dodatni tramvajski kolosijek, a novo autobusno okretište dvostruko je veće od prijašnjeg, ovalnog oblika s jednim izlaznim i tri ulazna perona te zelenim pojasom u središtu.
• Prateća infrastruktura: uređena prometnica s oborinskom odvodnjom, nova javna rasvjeta, krajobrazno uređenje, rekonstruirano parkiralište i novo stajalište za tramvaj broj 15 koji vozi prema Sljemenu.
Član Uprave ZET-a Luka Matošić naglasio je kako će prilagođeni ulazi znatno olakšati korištenje javnog prijevoza osobama s invaliditetom: „Svaki tramvaj i autobus ima rampu kako bi putnici što jednostavnije ulazili u vozila.”
Voditelj projekta Marko Cicvarić dodao je da će novi kolosijek i prošireni autobusni terminal „podići protočnost i sigurnost cijelog podsustava”.
Rekonstrukcija Mihaljevca označena je kao strateški projekt održive urbane mobilnosti, a gradske vlasti najavljuju kako će slični zahvati slijediti i na drugim ključnim točkama zagrebačkog prometnog sustava.