Rekonstrukcija i dogradnja luke Martinšćica na otoku Cresu službeno je krenula konferencijom za medije na kojoj su sudjelovali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, primorsko-goranski župan Ivica Lukanović, gradonačelnik Cresa Marin Gregorović i ravnatelj Županijske lučke uprave Cres Anton Opatić.
Projekt težak 11,6 milijuna eura najvećim je dijelom – s 9,836 milijuna eura – financiran iz EU programa Konkurentnost i kohezija, dok ostatak pokrivaju državni proračun i Županijska lučka uprava Cres.
„U pripremi projekta nastojali smo precizno odgovoriti na ono što je lokalnoj zajednici doista potrebno, a to je stabilna i sigurna luka koja može funkcionirati tijekom cijele godine”, naglasio je Opatić. Trenutačnih 71 komunalni vez u potpunosti je popunjeno, a više od 67 novih zahtjeva čeka rješenje.
Što se gradi • dogradnja zaštitnog lukobrana • rekonstrukcija Fratarskog mula • izgradnja gata s manipulativnim platoom • 50 novih i rekonstrukcija 70 postojećih komunalnih vezova • cjelovito uređenje akvatorija uz očuvanje vizualnog identiteta uvale
Modernizirana luka trebala bi povećati sigurnost plovidbe, poboljšati međuotočnu povezanost i pružiti kvalitetnije uvjete za ribare, putnike i lokalne poduzetnike. „Ovo je ulaganje u budućnost zajednice koja ovdje živi”, poručio je gradonačelnik Gregorović.
Tijek radova Radovi, koje će izvoditi tvrtka Sun Adria, počinju 8. rujna – odmah nakon glavne turističke sezone – i prema ugovoru traju 18 mjeseci. Zbog zabrane gradnje tijekom ljetnih mjeseci te potrebnih tehničkih pregleda, nova luka očekuje se u punoj funkciji do ljeta 2027. godine. Stručni nadzor i koordinaciju zaštite na radu provodit će Rijekaprojekt.
Ministar Butković istaknuo je da je riječ o „primjeru strateškog i planskog ulaganja u razvoj pomorske infrastrukture i jačanje otočnog povezivanja”, podsjetivši kako je u Primorsko-goranskoj županiji već realizirano pet EU projekata usmjerenih na bolju prometnu povezanost otoka.
Župan Lukanović dodao je da će modernizacija „pridonijeti boljoj međuotočnoj povezanosti, sigurnosti u pomorskom prometu, dostupnosti osnovnih usluga i jačanju otpornosti otočne infrastrukture na klimatske izazove”.