ZADAR – Posljednji ovogodišnji Urbofon Live u zadarskom klubu zaključio je zagrebački neo-soul funk bend Mangroove, predstavljajući svježi album „Komad neba” i podsjećajući publiku na deset godina izdanja „Sami”.
Vokalistica Željka Veverec i klavijaturist Toni Starešinić, uz Lea Beslaća i Silvija Bočića, složili su set-listu koja je izmjenjivala nove pjesme s „Komada neba” i ranije materijale.
„S jedne strane [albuma] donosi manje elektronike, a s druge više akustičnog retro zvuka, jer je sniman za ploču – zato dvije strane”, opisala je Veverec. Prva strana, objašnjava, donosi „jako akustični dio s pravom bas gitarom, puno klavira, čaj i gudači, a onda i zbor”, dok druga vraća „više groovea i elektronike”.
Dvadeset godina zajedničkog života i rada Veverec i Starešinić par su dva desetljeća. „Zajedno smo odrasli s glazbom i ne znamo drugačije”, kaže pjevačica. Radni proces izgleda ovako: „Ja imam pjesmu i tekst, dođem Toniju koji, kako se voli šaliti, krene ‘uništavati’ moje pjesme, pa to sve zajedno sklopimo u ono što je Mangroove.” Na probama se aranžmani dorađuju s bubnjarom Bočićem i multiinstrumentalistom Beslaćem.
Rutina i „kriza srednjih godina” kao gorivo Autorica vjeruje da se inspiracija ne čeka nego izaziva: „Svaki dan treba imati neku rutinu, sjesti za klavir, stvarati.” Tematski, „Komad neba” izvire iz propitkivanja vlastite svrhe: „Uvijek sam se bavila temama odnosa i smisla. Na ovom albumu to je najviše došlo do izražaja – pitaš se imamo li mi kao jedinke smisla, možemo li nešto promijeniti.”
Glazba kao terapija I dok se pitanja gomilaju, odgovor se, čini se, nalazi na pozornici. „Kada dođeš na koncert, vidiš ljude kako pjevaju tvoje pjesme i kada im to nešto znači – shvatiš da sve ipak ima smisla”, zaključuje Veverec.
Bend je prvi album „Svijet danas” objavio 2009., a „Put na mjesec” iz 2012. učvrstio im je vidljivost. Peti studijski rad „Komad neba” sada je dobio živu potvrdu pred zadarskom publikom – i poruku da je, kako kaže Veverec, glazba „utjeha, ljubav, sloboda i – psihoterapija”.