Autocestovni koridor 5C, ključna prometna žila kucavica istoka Hrvatske, ulazi u završnu fazu. Preostalih pet kilometara od Belog Manastira do mađarske granice bit će, prema najavama, završeno početkom listopada.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako će za otprilike dva tjedna biti podnesen zahtjev za tehnički pregled: „Kroz rujan i početkom listopada imat ćemo gotovu autocestu.” Time će Hrvatska zaokružiti svih 88 kilometara svojeg dijela europskog koridora 5C i izravno povezati Osječko-baranjsku županiju s Mađarskom.
Zahtjevna dionica
• Duljina: 5 km
• Vrijednost radova: 46 milijuna eura
• Izvođač: Osijek-Koteks (ugovor potpisan 31. kolovoza 2023.)
• Osam objekata, među kojima je najzahtjevniji vijadukt Karašica dug 318 metara, koji preskače međunarodnu prugu i istoimenu rijeku.
Financiranje dolazi iz zajma Europske banke za obnovu i razvoj, uz potporu Hrvatske banke za obnovu i razvitak te Hrvatskih autocesta (HAC). Predsjednik uprave HAC-a Boris Buzjan potvrdio je da će aktivnosti oko tehničkog pregleda krenuti „za 15-ak dana”, nakon čega slijedi službeno puštanje prometa.
Politička i gospodarska dimenzija Deputy premier i ministar obrane Ivan Anušić, podsjetivši da je prije devet godina projekt bio izbačen iz prometne strategije, naglasio je važnost vraćanja punog profila autoceste: „Cijela je priča počela prije devet godina i napokon je pri kraju, što je bitno ne samo za Osječko-baranjsku županiju nego i za gospodarski razvoj cijelog istoka Hrvatske.”
Županica Nataša Tramišak dodala je kako se otvaraju „velike gospodarske mogućnosti” koje regija treba znati iskoristiti.
Prometni detalji Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja rampe na hrvatskom dijelu A5, dok na samoj granici neće biti objekata. Na 200 metara unutar teritorija Hrvatske nalazi se prateći plato namijenjen Ministarstvu unutarnjih poslova.
Mađarski dio koridora već je dovršen i čeka spoj s hrvatskom trasom, dok će puni prometni smisao koridora 5C biti ostvaren kad se zaključi gradnja preostalih dionica kroz Bosnu i Hercegovinu.
Puštanjem ove dionice u promet Baranja će, nakon otvaranja autoceste Osijek – Beli Manastir u prosincu 2022., dobiti završnu kariku prema Europi, a istok zemlje dugo očekivani infrastrukturni poticaj.