Zagrebačko gradsko kazalište Komedija predložilo je da za novu ravnateljicu imenuje Uršulu Cetinski, dosadašnju direktoricu Cankarjeva doma u Ljubljani. Iako slovenska kulturna menadžerica na papiru ima impresivan životopis i dva uspješna petogodišnja mandata, njezin mogući dolazak u Zagreb prati niz teških optužbi koje posljednjih godinu i pol istražuju slovenska državna tijela.
Cetinski je diplomirala komparativnu književnost i njemački jezik na Sveučilištu u Ljubljani, a magistrirala kulturni menadžment u Linzu. Pod njezinim vodstvom Cankarjev dom je, prema vlastitim podacima, organizirao 16 697 programa, prodao 3,8 milijuna ulaznica i ostvario 87,5 milijuna eura prihoda. Unatoč tome, treći mandat nije dobila – djelomično i zbog anonimnih prijava koje su pokrenule Nacionalnu policiju, Inspektorat rada, Povjerenstvo za sprečavanje korupcije i Državni ured za reviziju.
Povjerenstvo je potvrdilo da je primilo prijave u kojima se Cetinski tereti za „netransparentno korištenje javnih sredstava”. Iako samo nije pronašlo prekršaje iz vlastite nadležnosti, ustvrdilo je da postoje elementi za postupanje drugih tijela i proslijedilo slučaj. Ministarstvo kulture Slovenije potom je ravnateljicu pozvalo na razgovor.
Prijave opisuju radnu atmosferu sa „psihičkim uznemiravanjem i terorom”, „ponižavajućom, neprijateljskom komunikacijom” te „vikanjem i uvredama”. Novinari su razgovarali s djelatnicima koji te navode potvrđuju, ali se boje javno istupiti. Više od 20 zaposlenika navodno je napustilo Cankarjev dom zbog, kako tvrde, mobinga i manipulacije.
Druga skupina optužbi odnosi se na obnovu dviju dvorana koje je izvodila tvrtka Riko, ujedno i glavni sponzor Cankarjeva doma. Nakon dogovorenih troškova potpisivani su aneksi ugovora, a od 2018. do 2023. Riko je primio ukupno 3,2 milijuna eura, uključujući 1,5 milijuna za obnovu krova 2018. godine. Ravnateljicu se tereti i za nepoštivanje pravila razdvajanja javnih i tržišnih djelatnosti ustanove.
Sve optužbe Uršula Cetinski naziva neosnovanima. Ipak, slovenski mediji navode da pitanja ostaju otvorena, dok kazalište Komedija čeka odluku o njezinu imenovanju. Zagrebačkim gradskim vlastima preostaje procijeniti hoće li reputacijski teret koji Cetinski donosi iz Ljubljane nadmašiti njezine profesionalne reference.