Predstavljanje novog vizualnog identiteta Zagreba u ožujku 2025. rasplamsalo je raspravu o brendiranju hrvatskih gradova. Dok je glavni grad odabrao koncept „Slobodan čovjek u slobodnom gradu”, brojni drugi još uvijek nemaju sustavno osmišljeno lice – među njima i Knin.
Grad snažne povijesne simbolike, od nekadašnje prijestolnice hrvatskih kraljeva do središta vojno-redarstvene operacije Oluja, danas se u javnosti uglavnom identificira putem heraldičkog grba i srednjovjekovne tvrđave. Moderni logotip, tipografija ili koherentne grafičke smjernice zasad ne postoje.
„Hrvatsko dizajnersko društvo nije sudjelovalo ni u izradi ni u ocjenjivanju bilo kakvog vizualnog identiteta Knina. U brzom pregledu interneta naišao sam samo na grb”, kaže predsjednik HDD-a Sven Sorić. Smatra da kvalitetan identitet mora počivati na „složenoj analizi specifičnosti grada, potreba gradske uprave i svih dionika”, a pritom razlikovati službenu (institucionalnu) vizualnu komunikaciju od turističkog brendiranja.
Dizajnerica Valinea Vinger, koja se natjecala i za zagrebački vizual, nakon uvida u dostupne materijale ocjenjuje da Knin „nema precizno razrađen vizual; vidi se trud zajednice, ali sve se svodi na klasičan prikaz grba”. Ističe da bi suvremeni identitet trebao objediniti bogatu tradiciju, kulturnu baštinu i snažan, moderan element koji bi pratio sve gradske projekte – od turizma i kulture do gospodarstva. „Javni natječaj otvara prostor neočekivanim rješenjima. Spoj jasne vizije i kreativne struke može donijeti izvanredne rezultate”, poručuje.
Kninska gradska uprava zasad se nije očitovala o mogućem pokretanju natječaja. No primjer Zagreba i glasovi struke upućuju da bi upravo transparentan i profesionalno vođen proces mogao biti prvi korak prema novom, prepoznatljivom licu grada na Krki.