ZAGREB – Zagorska strana Sljemena jučer je bila poprište neuobičajene akcije HGSS-a Stanice Zagreb.
Prema službenim informacijama, planinar koji se 4. studenoga izgubio na šumskom području nije odmah nazvao hitni broj 112. Umjesto toga, pomoć je potražio od chatbota umjetne inteligencije. Digitalni savjetnik uputio ga je da krene niz korito obližnjeg potoka, što ga je odvelo u još nepristupačniji teren i dodatno ugrozilo njegovu sigurnost.
HGSS navodi da je planinar na sreću pronađen „živ i neozlijeđen”, ali slučaj smatraju ozbiljnim upozorenjem. „U trenucima panike ljudi često pokušavaju pronaći najbrže rješenje, ono koje im se čini logičnim i dostupnim”, poručili su iz službe, naglašavajući da „tehnologija nudi privid sigurnosti, ali u prirodi vrijede drukčija pravila: baterija se prazni, signal nestaje, a pogrešna odluka može značiti ozbiljan problem”.
Spašavatelji ističu da u akcijama presudnu ulogu i dalje imaju ljudsko iskustvo i procjena – „ono što nijedan algoritam ne može izračunati”. Stoga ponovno podsjećaju na osnovno pravilo: ako se izgubite, nazovite 112, ostanite na mjestu, pratite upute i štedite bateriju mobitela.
HGSS zaključuje da će umjetna inteligencija zasigurno mijenjati svijet, ali dok god je čovjek taj koji se nađe u nevolji u prirodi, „u formuli spašavanja mora ostati i čovjek koji ide po njega”.