Na konferenciji „Hrvatska u pokretu” prometni stručnjaci i lokalni čelnici iznijeli su raspored najvažnijih infrastrukturnih zahvata koji bi Istru trebali učiniti protočnijom i zelenijom.
Goran Puž iz Hrvatskih cesta podsjetio je da se, uz klasično održavanje, „iz gradova izmještamo tranzitni promet”, što uključuje obilaznice i rekonstrukcije. U Puli je tako u tijeku dogradnja drugog kolnika Veli Vrh – Pula vrijedna 18,5 milijuna eura, dok se u županiji istodobno rade ili planiraju dionice Tar – Bašarinka, Ponte Porton te obilaznice Višnjana. Za Poreč se još razmatra drugo kolničko rješenje kako bi se sezonske gužve preusmjerile, no konačna odluka čeka lokacijsku dozvolu.
Radovi kroz tunel Učku ulaze u završnicu. Državni dužnosnik Damir Šoštarić naglasio je kako je gradilište „impresivno” te poručio da bi nova dionica mogla biti otvorena 2026. godine. Suradnja s koncesionarom Bina Istrom odvija se, kaže, bez kašnjenja.
Tema Istarskog ipsilona, odnosno njegova budućeg pretvaranja u oblik slova X, otvorila je župan Boris Miletić. Po studiji izvodljivosti, spoj Žminj – Labin mogao bi biti gotov do 2030. „Imamo definiran koridor i realno je da bismo u naredne dvije godine krenuli u gradnju”, rekao je Miletić, čime bi istočna obala konačno dobila brzu vezu na mrežu autocesta.
Paralelno s cestama krenula je rasprava o dekarbonizaciji javnog prijevoza. Direktor Pulaprometa Tomislav Josipović opovrgnuo je bojazan da se Pula – grad na sedam brežuljaka – ne može osloniti na struju: „Autobusi na električni pogon u EU voze godinama, a probne vožnje pokazale su da nema razlike spram dizela ili plina.” Ministarstvo prometa zato je, prema Šoštarićevim riječima, već rezerviralo 8,7 milijuna eura za pulske e-autobuse, dio nacionalnog natječaja kojim se kupuje 205 vozila na alternativni pogon. Punionice za njih trebale bi biti dovršene do iduće turističke sezone.
Suglasni sudionici konferencije zaključili su da će kombinacija novih kolnika, zaobilaznica i električnih vozila Istru pretvoriti u pokretniju i čišću regiju, pri čemu je 2030. označena kao simboličan rok za najveće cestovne prekretnice.