Privremena odluka Jadrolinije da s linije Split – Stari Grad makne trajekt „Zadar” i zamijeni ga sporijim brodovima izazvala je žustru reakciju otočana.
Najavljena rotacija rezultat je redovnog godišnjeg remonta trajekta „Oliver”, koji će sljedećih 60 dana biti izvan prometa. U službenom dopisu kompanije stoji da će liniju tijekom tog razdoblja održavati „Faros” i „Tin Ujević”, dok se „Zadar” preusmjerava na liniju Split – Vela Luka – Ubli.
Diplomatski Stari Grad, oštra Jelsa Gradska uprava Starog Grada pozvala je na „razumijevanje i konstruktivan dijalog”, najavivši da će budno pratiti ispunjavanje rokova kako „Hvarani ne bi bili zakinuti ni u jednom trenutku za uslugu adekvatnog brodskog povezivanja s kopnom”.
Sasvim drugačiji ton dolazi iz susjedne Općine Jelsa. Načelnica Marija Marjan uputila je protestni dopis Jadroliniji te, zbog izostanka odgovora, javno poručila: „Nećemo dopustiti da naš otok Hvar od strane Jadrolinije bude zapostavljen u povezanosti s kopnom!” Prema njezinim informacijama, na liniji bi se mogli naći i „Mljet” i „Faros”, a plovidba bi tada trajala i dulje od dva sata, što smatra neprihvatljivim. O svemu je, kaže, obavijestila Vladu i očekuje zajednički nastup svih otočnih čelnika.
Putnici se osjećaju vraćeno u prošlost Na palubi „Tina Ujevića” zatekli smo vlasnika hvarske uljare, Antu Balića, koji uspoređuje današnju plovidbu s vremenom prije četiri desetljeća: „Mi ovdje putujemo preko dva sata, toliko se putovalo i prije 30-40 godina kad su bili ‘Ero’ i ‘Hvaranka’. Umjesto da idemo naprijed, mi idemo natrag.”
Mnogi otočani dijele osjećaj da su brži i udobniji brodovi nužni, osobito uoči turističke sezone. Za sada ostaje nada da će najavljenih 60 dana doista biti privremena faza, a „Zadar” se što prije vratiti na rutu koju Hvarani smatraju životno važnom.