Hrvatski audiovizualni centar objavio je da su dva naslova s hrvatskim pečatom našla mjesto među 67 odabranih dugometražnih filmova koje je Odbor Europske filmske akademije uvrstio na tzv. shortlistu za ovogodišnje Europske filmske nagrade.
• Dokumentarno-igrani film „Fiume o morte!” redatelja Igora Bezinovića u konkurenciji je s još 14 dokumentaraca. Produkciju potpisuje Restart, a koproducenti su slovenski Nosorogi i talijanski Videomante.
• Manjinska hrvatska koprodukcija „Dobre djevojke” autorice Urške Djukić odabrana je među 44 igrana naslova. Film je nastao pod okriljem slovenskog Zavoda SPOK uz sudjelovanje hrvatske kuće 365 Films.
Glasačko tijelo Europske filmske akademije broji 5400 članova, a upravo će njihov izbor odrediti službene nominacije u kategorijama najboljeg filma, redatelja, glumca, glumice, scenarija i dokumentarnog filma. Imena nominiranih bit će objavljena 18. studenoga na svečanosti u sevillskom Real Alcázaru.
Rezultati i do sada impresivni
„Fiume o morte!” već ima 19 domaćih i međunarodnih nagrada, uključujući glavnu nagradu i FIPRESCI priznanje u Rotterdamu. Film o 16-mjesečnoj D’Annunzijevoj okupaciji Rijeke prikazan je na više od 50 festivala diljem svijeta, a pogledalo ga je gotovo 40 tisuća hrvatskih kinoposjetitelja. Uskoro kreće i kinodistribucija u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj, dok je Hrvatska već odabrala naslov kao svojeg kandidata za Oscara i Goyu.
„Dobre djevojke”, intimna drama o odrastanju, svjetsku je premijeru imala u programu Perspectives 75. Berlinalea, dok je na Tribeca Film Festivalu osvojila nagradu za najbolju fotografiju. Film je prikazan i u Karlovim Varima te Sofiji, a u sklopu inicijative „Europe! Voices of Women+ in Film” dobio je dodatnu vidljivost.
Sljedeća postaja: nominacije
Hoće li hrvatski film i koprodukcija stići do završne runde natjecanja, bit će poznato sredinom studenoga. Već sam ulazak na shortlistu, istaknula je producentica „Fiume o morte!” Vanja Jambrović, potvrda je da film „sjajno komunicira i na međunarodnoj razini” zahvaljujući „režijskoj originalnosti, produkcijskoj ambicioznosti te aktualnoj temi diktatura i okupacija”.