Tri susjedne zemlje predstavile su u Las Vegasu zajedničku kampanju „Alps – Adriatic – Amazing”, čiji je cilj povećati vidljivost alpsko-jadranske regije među američkim putnicima.
Ključni naglasci
• Kampanja je sufinancirana sredstvima Europske komisije za putovanja (ETC) i usmjerena je na promociju održivih putovanja, boravka u prirodi, kulturne baštine i raznolike gastronomije. • Hrvatska turistička zajednica, Slovenska turistička organizacija i Austrijska nacionalna turistička organizacija zajednički nastupaju na konferenciji Signature Travel Network u Las Vegasu (do 13. studenoga), sajmu specijaliziranom za luksuzni turizam. • U prva deset mjeseci 2025. Hrvatsku je posjetilo više od 829 000 američkih turista koji su ostvarili 2,3 milijuna noćenja – 10 % više nego u istom razdoblju lani.
Što kažu čelnici
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić naziva SAD „najvažnijim dalekim tržištem” za hrvatski turizam i hvali partnerstvo triju država kao „izvrstan primjer suradnje destinacija sličnih vrijednosti i visoke kvalitete ponude”.
Prva žena STO-a Maja Pak Olaj napominje da su gosti iz SAD-a u Sloveniji ostvarili 12 % više noćenja nego lani te ističe da zajednička kampanja „privlači putnike koji traže autentična i održiva iskustva izvan glavne sezone”.
Direktorica austrijske turističke organizacije Astrid Steharnig-Staudinger podsjeća kako je 2025. rekordna po dolascima Amerikanaca u Austriju: „Partnerstvo s Hrvatskom i Slovenijom omogućuje nam da predstavimo i južnu Austriju, od Koruških jezera do Graza.”
Dodatni aduti regije
Na štandu su se pridružile destinacijske organizacije iz Vipavske doline, Julijskih Alpa, Krasa, Umaga te talijanske regije Friuli Venezia Giulia, a kampanja uključuje i suradnju s američkim putničkim magazinom Travel Weekly, koji će objaviti reportažu nastalu prema iskustvima američkih agenata u regiji.
Organizatori vjeruju da će zajednički nastup pomoći daljnjem jačanju europskog turističkog brenda i potaknuti putovanja tijekom cijele godine.