Hrvatska pošta (HP) predstavila je Sveračun, novi servis za razmjenu i arhiviranje elektroničkih računa, čime dodatno širi portfelj digitalnih usluga i priprema se za skoru poreznu reformu.
Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i primati isključivo digitalne račune u skladu s pravilima Fiskalizacije 2.0. Riječ je o sustavu u kojem se svaki račun u stvarnom vremenu šalje Poreznoj upravi, s ciljem potpune transparentnosti poslovanja. Obveza ne pogađa samo velike tvrtke, nego i mikro poduzetnike i obrtnike.
HP tvrdi da Sveračun nudi „najbolje, najpouzdanije i najpovoljnije” rješenje na tržištu informacijskih posrednika. Servis je:
• namijenjen svim poduzetnicima, neovisno o PDV statusu, • predviđen za daljnje prilagodbe kako bi ga mogli koristiti i privatni korisnici, • oslonjen na postojeću logističku i IT infrastrukturu Pošte, u koju je tvrtka posljednjih osam godina uložila 230 milijuna eura.
Poduzetnici moraju do 31. prosinca 2025. odabrati posrednika kroz kojega će ulaziti u novi model fiskalizacije. HP računa da će joj iskustvo u distribuciji papirnatih računa i rast e-trgovine dati prednost i u digitalnom segmentu.
Najavljeni servis dio je šire strategije kojom Pošta želi iskoristiti „veliku promjenu u načinu poslovanja” i zadržati ključnu ulogu u komunikaciji između državnih tijela, tvrtki i građana – ovoga puta u potpunosti online.