Grčka je u utorak ostala bez trajekata i vlakova nakon što su radnici masovno napustili radna mjesta prosvjedujući protiv vladinog prijedloga koji u privatnom sektoru omogućuje radni dan od čak 13 sati.
Najveći sindikati javnog i privatnog sektora, ADEDY i GSEE, pozvali su na cjelodnevni štrajk – drugi u rujnu – kako bi pritisnuli parlament koji upravo raspravlja o spornom zakonu i ovoga tjedna o njemu glasa. Uz pomorce i željezničare, štrajku su se pridružili bolnički liječnici te novinari javnih medija. Oko podneva planiran je zajednički marš prema zgradi parlamenta u Ateni.
Nacrt zakona predviđa:
- mogućnost produljenja radnog vremena na 13 sati dnevno;
- veću fleksibilnost za kratkoročno zapošljavanje;
- nova pravila o korištenju godišnjeg odmora.
Vlada tvrdi da će paket stvoriti „učinkovitije i fleksibilnije tržište rada” te da će radnike štititi od otkaza ako odbiju prekovremeni rad. Sindikati uzvraćaju da prijedlog „briše” osmosatno radno vrijeme, slabi pregovaračku moć zaposlenih i pogoduje poslodavcima u državi gdje su prosječne plaće još uvijek među najnižima u Europskoj uniji.
„Umjesto povećanja prihoda radnika i jačanja javnih usluga, vlada se odlučuje za zakonsko propisivanje rada u korist poslodavaca i iscrpljujuće radno vrijeme”, poručili su ADEDY i GSEE u zajedničkom priopćenju.
Eurostatovi podaci potvrđuju da je kupovna moć grčkih građana i dalje pri dnu europskog prosjeka, unatoč rastu plaća i padu nezaposlenosti nakon teške dužničke krize koja je trajala od 2009. do 2018. godine.
Parlament bi o zakonu trebao glasati do kraja tjedna. Ako prođe, bit će to jedna od najradikalnijih promjena radnog prava u Grčkoj u posljednjih desetljeća, upozoravaju sindikati koji najavljuju nove pritiske ako vlada ne odustane od, kako kažu, „najduljeg radnog dana u Europi”.