Brod „Galeb“ ni ove godine neće dočekati posjetitelje. Prema riječima gradonačelnice Rijeke Ive Rinčić, radovi su „u završnoj fazi”, ali bi se mogli protegnuti i na iduću godinu.
„Zbog odluka bivše vlasti i srljanja u projekt iz ideoloških razloga, bez stvarnih ekonomskih i provedbenih analiza, realizacija kasni godinama”, poručila je Rinčić i dodala kako bi „bilo neodgovorno” sada odustati od završetka.
Pet godina u brodogradilištu, još bez datuma otvaranja
• Galeb je pet godina proveo u kraljevičkom brodogradilištu na obnovi, a u veljači je vraćen na stalni vez na Molo longu. • Muzejski postav još se uređuje; ugovor s tvrtkama Černelić d.o.o. i AVC d.o.o. produljen je do kraja listopada, no procjene govore da posao neće biti okončan prije 2025. • Komercijalni prostori od oko 1.000 četvornih metara (restoran, hostel i sl.) i dalje su bez zakupaca nakon neuspjelog natječaja prije dvije godine.
Cijena raste, stiže revizija
Ukupni trošak projekta dosegnuo je oko 15 milijuna eura. U sklopu EU-projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine” ugovorena je revizija koja treba do lipnja 2026. provjeriti jesu li svi troškovi opravdani i pravilno evidentirani.
Što je dosad napravljeno
• postavljene podne obloge i dovršeni stolarski radovi prema konzervatorskim smjernicama; • restauriran namještaj u kabinama i salonima, izrađene makete i muzejski rekviziti; • instalirana IT i multimedijska oprema; • brod priključen na komunalnu infrastrukturu, postavljeno glavno pristupno stubište; • u tijeku su radovi u strojarnici i dovršetak suvenirnice te rasvjete izložaka.
Koliko će Rijeka plaćati Galeb
Gradske službe procjenjuju godišnji trošak održavanja na oko 270.000 eura – uključuje posadu, režije i obvezne inspekcije Hrvatskoga registra brodova, ali ne i buduće remonte u brodogradilištu.
Prihodovna strana trenutačno je neizvjesna. Stara studija iz 2016. predviđala je 346.929 eura godišnjih prihoda od ulaznica, izložbi, suvenira i programa, no zbog inflacije i praznih komercijalnih prostora ni Grad ne smatra da je ta procjena i dalje relevantna.
Sljedeći koraci
Grad analizira modele zakupa kako bi privukao širi krug zakupaca i osigurao financijsku održivost projekta. Unatoč brojnim odgodama, Rinčić poručuje da je jedina realna opcija „dovršetak i stavljanje broda u funkciju” – tek tada će se moći procijeniti hoće li Galeb postati turistički adut ili trajni teret gradskog proračuna.