Glumačka legenda Robert De Niro vratio se u njemu najpoznatiji teritorij – njujorški gangsterski milje – ali novi film „Vitezovi kriminala” teško pronalazi vlastiti identitet.
Film u režiji Barryja Levinsona, prema scenariju veterana žanra Nicholasa Pileggija, donosi intrigantnu istinitu priču o dvojici mafijaških teškaša s početka pedesetih. De Niro tumači oba lika: proračunatog, smirenog Franka Costella i paranoičnog, brutalnog Vitu Genovesea. Nekada nerazdvojni partneri, dvojac se pretvara u smrtne neprijatelje ‒ do te mjere da Genovese naručuje ubojstvo starog prijatelja.
U teoriji, trojac Levinson–Pileggi–De Niro jamči vrhunski rezultat; u praksi, film često izgleda poput kolaža odbačenih scena „Dobrih momaka”, „Irca” i „Bandi New Yorka”. Poznata scenografija njujorških ulica, repetitivni dijalozi i déjà-vu atmosfera stvaraju dojam da smo sve već gledali – i to mnogo puta.
De Niro, istina, suvereno odrađuje dvostruku rolu, no agresivna protetika na licu otežava i glumcu i publici. Bez „iskrice” koja je krasila Pileggijeve prijašnje klasike, „Vitezovi kriminala” ostaju solidno producirani, ali suvišni dodatak pretrpanom žanru.
Za fanove „iskonskog De Nira” ovdje ipak ima materijala: dvoboj Costello-Genovese nudi kratke bljeskove stare magije. No za širu publiku film ostaje primjer kako čak ni vrhunska postava ne može spasiti priču koja djeluje reciklirano i nedovoljno nužno.