Rijeka bi za šest godina mogla dobiti potpuno novu, dvokolosiječnu željezničku kičmu koja će povezivati Škrljevo, središte grada i Jurdane, a istodobno rasteretiti ceste i otvoriti novu fazu razvoja riječke luke.
Projekt od oko 350 milijuna eura obuhvaća tridesetak kilometara pruge i dio je šire nizinske veze Rijeka – mađarska granica. Natječaj za radove trebao bi biti raspisan za približno godinu dana, a planirano trajanje gradnje iznosi četiri godine, pa se promet na novoj pruzi očekuje najranije 2031.
Glavni zahvati • rušenje postojećeg nasipa i izgradnja 255 m dugog mosta preko Rječine, s futurističkim stajalištem pod kupolom; • četverotračni podvožnjak u Krešimirovoj ulici umjesto sadašnjeg dvotračnog; • proširenje jednokolosiječnog tunela Kalvarija; • rekonstrukcija ili uklanjanje 1 mosta, 12 nadvožnjaka i 18 podvožnjaka, te gradnja dodatnih 17 pothodnika, 4 nathodnika, 3 galerije i 1 vijadukta; • potpuno obnovljen postojeći kolosijek i polaganje novoga, uz modernizirane energetske, signalno-sigurnosne i upravljačke sustave te novu zgradu Operativno-upravljačkog centra.
Nova mreža stajališta Plan predviđa rekonstrukciju šest postojećih kolodvora (Škrljevo, Sušak-Pećine, Rijeka, Opatija/Matulji, Jurdani, Šapjane), gradnju sedam novih stajališta (Draga, Vežica, Školjić, Zagrad, Kantrida, Zamet, Martinkovac) te dogradnju četiri postojeća (Krnjevo, Rukavac, Permani, Jušići). Ukupno bi se na gradsko-prigradskoj mreži našlo oko dvadeset stajališta, a ondje gdje to prostor dopušta predviđeni su parkirališni kapaciteti za park&ride sustav.
Što dobiva grad Prema HŽ Infrastrukturi, nova pruga omogućit će brže preusmjeravanje tereta s cesta na željeznicu, podići kvalitetu urbanog i regionalnog prijevoza putnika te smanjiti troškove cestovnog održavanja. Grad Rijeka projekt uklapa u vlastite prostorne planove kojima se prednost daje javnom gradskom prijevozu.
U pripremi su već dovršene studije izvodljivosti, ekonomsko-financijske analize i studija utjecaja na okoliš, a ishođena je i lokacijska dozvola. Iz HŽ-a napominju da su trenutačne vizualizacije okvirne jer se konačna rješenja mogu prilagoditi geodetskim i inženjerskim zahtjevima tijekom izrade glavnih projekata.
Partnerstvo grada i investitora Grad i HŽ Infrastruktura redovito održavaju radne sastanke kako bi se unutar kompleksne gradske matrice pronašla optimalna rješenja. Iz oba tabora poručuju da su ciljevi jasni: sigurniji željeznički promet bez pješačkih prijelaza u razini, brža roba prema luci te pouzdana gradsko-prigradska željeznica koja će bitno promijeniti način na koji Riječani putuju kroz vlastiti grad.