Radovi na najprometnijoj dionici buduće istarske autoceste, od Matulja do tunela Učka, ulaze u posljednju fazu. Projekt vrijedan oko 200 milijuna eura uključuje proširenje postojećeg kolnika na puni profil, gradnju nove cijevi tunela, dupliranje mosta na Mirni te vijadukta Limska Draga.
Prema riječima voditelja gradilišta Luke Riga, „Radilo se stalno u dvije, a povremeno i u trećoj smjeni”. U deset mjeseci angažirano je 400 radnika i 54 podizvođača.
Obnova stare cijevi tunela Učka, kroz koju trenutačno ne prolazi promet, završit će sredinom rujna, nakon čega će obje cijevi biti u funkciji. Na riječkoj strani tunela još 200 radnika dovršava miniranja i iskope prije kolektivnog godišnjeg odmora.
Voditelj Centra upravljanja tunelom Učka Lucijan Dušić ističe da se radovi prilagođavaju „po satnicama i danima” kako bi se smanjile gužve u vrhuncu turističke sezone. Ipak, povremena usporavanja na dionici Tunel Učka – Matulji i dalje su neizbježna.
Dionica je jedna od najopterećenijih u zemlji; ljeti bilježi više od 18 000 vozila dnevno. Tehnički direktor Bina-Istre Christian Santaleza uvjeren je da će „do kraja 2026. uspjeti otvoriti ovu, tada najmoderniju dionicu autoceste u Hrvatskoj, koja će spajati Istru s Kvarnerom i omogućiti putovanje od Pule do Zagreba za manje od dva i pol sata”.
Osim Istarskog ipsilona, Primorsko-goranska županija istodobno ubrzano gradi i spojnu cestu prema Žutoj Lokvi, s najintenzivnijim radovima na području Novog Vinodolskog.
Završetkom ovih zahvata Hrvatska bi trebala dobiti kontinuiranu autocestu od Pule do Zagreba, čime će se znatno smanjiti vrijeme putovanja, povećati sigurnost i rasteretiti sezonske gužve.