U prvih devet mjeseci 2025. godine hrvatski su potrošači na čokoladne table potrošili pet posto više novca nego lani, premda su na police uzeli 14 posto manje komada. Istraživanje Nielsen IQ-a pokazuje da je rast vrijednosti prodaje gotovo u cijelosti posljedica novih poskupljenja – prosječna maloprodajna cijena čokolade skočila je 19 %, a čokolada za kuhanje prednjači sa zapanjujućih 48 %.
Istodobno se nastavlja višegodišnji dvoboj dvaju najvećih igrača na tržištu: Kraša i Mondeleza. Analiza agencije Focus, koja je pratila broj promocija i bruto oglasnu vrijednost od listopada 2024. do kraja rujna 2025., stavlja Krašev brend Dorina na prvo mjesto, dok je Milka druga. Treći je osječki Kandit, četvrto mjesto drži Mikado požeškog Zvečeva, a peti je Ferrerov Kinder.
Dorina je 2020-ih preotela vodeću poziciju Milki tijekom pandemijske krize i, prema najnovijim podacima, tu prednost zasad zadržava. Snažan marketing dvaju glavnih brendova pokazuje koliko je tržište čokolada ostalo dinamično unatoč posustajanju kupovne moći građana.
Za krajnje potrošače najveće je iznenađenje upravo cijena – pogotovo za proizvode koji su donedavno smatrani povoljnima, poput čokolade za kuhanje. Skok od gotovo 50 % otkriva da je „slatki grijeh” postao znatno skuplji, pa kupci sve češće biraju akcijske ponude ili manje formate. Unatoč tome, privrženost najjačim etiketama ostaje visoka, a borba Dorine i Milke i dalje određuje ritam slatkoga tržišta.