Na današnji dan 2011. godine istarska je javnost živjela više paralelnih priča – od krucijalnih odluka o turističkim projektima do nesreće koja je potresla pulsko brodogradilište.
Građanska briga zbog prodaje Brijuni Rivijere Prodaja šumskog zemljišta za projekt „Brijuni Rivijera” probudila je strah da će mještani izgubiti pristup moru. Prema tada dostupnim podacima, novac od prodaje i naknada slijevao se isključivo za troškove rada istoimene tvrtke, koja je morala jednom godišnje podnijeti financijsko izvješće. Za odabir izvođača bilo je predviđeno povjerenstvo s devet članova – četvero iz Istarske županije i petero iz Vlade – a radovi su obuhvaćali Pinete, Hidrobazu te otok Sv. Katarina – Monumente. Župan Ivan Jakovčić žurio je s potpisivanjem ugovora, bojeći se da bi izbori mogli gurnuti projekt u zapećak.
Istovremeno je građanska inicijativa „Muzil – Volim Pulu” slala žalbe Državnoj agenciji za upravljanje imovinom, tvrdeći da je javnost isključena iz procesa. Iznio je to i Mauricio Licul iz Ladonje, podsjetivši da se bez otvorene rasprave „Brijuni Rivijera” ne može ostvariti.
Tragedija u Uljaniku Dok su se na papiru vrtjele milijune vrijedne zone, 43-godišnjeg radnika Uljanika pogodila je realnost rada na visini. Pao je s tri metra i s teškim ozljedama završio u pulskoj bolnici, ostavljajući kolege u šoku.
Turisti čupaju znakove, a Fažana kažnjava Iste je godine policija intervenirala zbog njemačkih turista koji su iščupali prometne znakove. U Fažani je pak komunalni redar kaznio mještanina s 300 kuna samo pola sata nakon što je parkirao na travnjak pokraj nekadašnje Političke škole. Općina je tvrdila da je stanovnike već upozorila, ali su se zone zabrane parkiranja uporno punile, ponajviše vozilima turista.
CEFTA carine prijete TDR-u Ulazak Hrvatske u Europsku uniju otvarao je druga vrata, ali Tvornici duhana Rovinj (TDR) donosio i visoki račun. Izvozno orijentirana, tvrtka je 60 % cigareta plasirala na tržišta CEFTA-e. Procjene su govorile da će carine od 15 % u Bosni i Hercegovini i do 57 % u Srbiji godišnje poskupiti poslovanje za 10 milijuna eura. Glasine o preseljenju dijela proizvodnje u BiH Adris je odlučno demantirao.
Barokomore, odlagališta i grandiozni planovi Ministarstva mora, turizma i zdravstva dogovorila su dežurstva barokomora izvan radnog vremena, jer ih tada HZZO nije financirao. U Buzetu se otvaralo novo odlagalište Griža, dok se staro na Mašimovoj škulji prekrivao zelenilom. Pokraj Medulina se, pak, crtala megalomanska vizija Campanoža: 70 hektara namijenjenih koncertima, zabavnom parku, golf akademiji, letjelištu i ugostiteljstvu.
Turističke nagrade i plaže s naplatom Vrsar je ispao iz utrke za nagradu „Plavi cvijet” jer su automobili okupirali starogradski trg, Rovinj se povukao sam, a Poreč nije mogao konkurirati kao prošlogodišnji laureat. U igri su tako ostale samo Pula i Fažana. U Balama se pak naplaćivao boravak na dugoj plaži – 30 kuna svakome tko ondje provede više od sata.
Mozaik jednog dana Od komunalnih kazni do milijunskih investicija i bolnih ozljeda, 4. kolovoza 2011. pokazao je koliku širinu problema i ambicija nosi Istra: istodobno obećavajuća turistička meka i poprište svakodnevnih borbi za radnička prava, javni prostor i gospodarski opstanak.