Na natječaju Hrvatskih cesta za gradnju čvora TTTS – prve faze dugo očekivane brze ceste Split – Omiš – otvorene su ponude teške oko 20 milijuna eura. Riječ je o deniveliranom kružnom raskrižju s rampama i nadvožnjakom dugim 232 metra koje bi trebalo olakšati svakodnevne gužve na najopterećenijem dijelu Jadranske magistrale.
Najpovoljniju ponudu dostavio je Hering d.d. iz Širokog Brijega s 20,23 milijuna eura, slijede Strabag (21,76 milijuna), Texo Molior (22,36 milijuna), Colas Hrvatska s partnerima (23,61 milijun) te GP Krk (23,8 milijuna). Odluka o izvođaču očekuje se nakon pregleda i ocjene pristiglih ponuda.
Projekt je strateški važan jer spaja Split i istočnu obalu Žnjana s pravcem prema Podstrani i Omišu – dionicom na kojoj svakodnevno prometuju tisuće vozila. Novo čvorište trebalo bi:
• povećati protočnost i sigurnost prometa, • osigurati bolji pristup istočnim dijelovima Splita i Transportno-trgovačkom terminalu, • otvoriti prostor za gospodarski i urbani razvoj splitsko-solinske aglomeracije.
U isto vrijeme završavaju se radovi na susjednoj dionici Mravinci – TTTS vrijedni 40 milijuna eura, uključujući rotor Mravinci i 400-metarski tunel. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir podsjeća da je u splitskoj aglomeraciji trenutačno aktivno oko 500 milijuna eura infrastrukturnih ulaganja.
Konačni plan predviđa brzu cestu od Mravinaca, preko Karepovca i TTTS-a, kroz Podstranu i Jasenice do Dugog Rata i Omiša, čime bi Split i Solin dobili punu istočnu obilaznicu – prometni pravac koji se već smatra najvažnijim nakon autoceste A1 i brze ceste Solin – Klis. Čim čvorište TTTS bude završeno, najavljeno je pokretanje radova na posebno zahtjevnoj dionici prema Dugom Ratu.