Radovi na dvije ključne državne prometnice na otoku Cresu ulaze u posljednju trećinu, a investitor Hrvatske ceste uvjerava da će se već iduće proljeće voziti po novom asfaltu.
Na DC101, pristupnoj cesti trajektnom pristaništu Merag, trenutno se postavljaju barijere protiv odrona na preostalih stotinjak metara trase. Nakon ugradnje nosivih mreža slijedi završni sloj asfalta i horizontalna signalizacija. Završetak 4 milijuna eura vrijednog projekta, koji izvodi Građevinsko poduzeće Krk, pomaknut je na kraj ožujka 2026. godine. Radovi su počeli u listopadu 2024., a zbog zahtjevne konfiguracije terena i nužnog održavanja prohodnosti jedinog prilaza trajektnom pristaništu rok je više puta produljen, što je privremeno odgodilo i pilot-projekt prioritetnog ukrcaja otočana.
Paralelno teče rekonstrukcija DC100 na dionici Predošćica (2,2 km) te izvanredno održavanje pravca Beli – Predošćica (2,1 km). U tijeku su široki iskopi; idućeg mjeseca započinje nasipavanje. Posao, vrijedan 3,6 milijuna eura, izvodi konzorcij Colas Hrvatska i Asfalti Ptuj, a nadzor vodi tim Institut IGH – Rijekaprojekt. Radovi, započeti u listopadu 2025., napreduju prema dinamičkom planu uz semaforsku regulaciju prometa i trebali bi završiti unutar 360 radnih dana.
Najzahtjevniji preostali zahvat na otočnoj magistrali odnosi se na pet i pol kilometara dugu dionicu Dragozetići – Beli. Glavni projekt je gotov, parcelacijski elaborat ovjeren, a u tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih pitanja. Zahtjev za građevinsku dozvolu podnesen je i očekuje se do kraja godine. Procijenjena vrijednost radova iznosi 6,1 milijun eura, a početak se planira nakon dovršetka aktualnih radova kod Belog.
Prema riječima glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamare Đurijanček, sva gradilišta trenutačno teku „u okviru dinamičkog plana“, a privremena regulacija prometa osigurava minimalne zastoje. Otočani, koji su se godinama suočavali s uskim kolnicima i opasnim odronima, s nestrpljenjem očekuju dovršetak kompletnog projekta koji će bitno skratiti putovanja po najvećem hrvatskom otoku i povećati sigurnost na jedinoj trajektnoj poveznici s kopnom.