Planirana brza cesta duga 20 kilometara, koja bi trebala povezati čvor Zagvozd 2 s državnom cestom D60 kod Vinjana Donjih, naišla je na žestok otpor dijela stanovnika Imotske krajine.
Građani okupljeni oko kipara Ivana Kujundžića upozoravaju da bi sada predložena trasa „uništila tisuće građevinskih parcela” te pogoršala demografsku sliku područja koje, kako kažu, već trpi posljedice 35-godišnjeg zanemarivanja.
„Prolazak ceste kroz naseljena područja je sulud i nerazuman”, poručuje jedan od mještana, uvjeren da moderna prometnica mora poticati, a ne kočiti razvoj lokalne zajednice. Kao alternativu nude varijantu preko obronaka Osoja, gdje bi se, tvrde, izbjegla stambena naselja i očuvala makija, a promet prema Gornjem Podbablju istodobno rasteretio.
Projekt vrijedan približno 67 milijuna eura koncipiran je u pet faza: • Zagvozd – Dobrinče (prioritetna dionica) • Dobrinče – Poljica • Poljica – Imotski • Imotski – Vinjani Donji • spojna cesta Krivodol – Lovreć
Predviđena su nova raskrižja, izmještanje dijela postojećih cesta i gradnja objekata, no nogostupi i autobusna stajališta planiraju se samo iznimno i uz posebna odobrenja.
Hrvatske ceste ističu da je Studija izvodljivosti dovršena, kao i studija utjecaja na okoliš, dok su geotehnička istraživanja i idejni projekti završeni. „Upoznati smo sa stavovima građana i radimo na rješenjima koja će ih uzeti u obzir”, navode, dodajući da se „ispituju mogućnosti manjih korekcija trase”. Zahtjev za lokacijsku dozvolu podnesen je u lipnju 2025., a u tijeku je i natječaj za glavne projekte i građevinske dozvole.
Podupiratelji ceste naglašavaju da će nova prometnica preuzeti gotovo sav tranzitni promet između BiH i Makarske rivijere te time povećati sigurnost i smanjiti gužve u naseljenim mjestima. Skeptični mještani, međutim, strahuju da će dugoročna cijena biti gubitak poljoprivrednog zemljišta, daljnje iseljavanje i narušavanje kulturnog identiteta kraja.
Lokalna inicijativa stoga apelira na dodatne stručne analize i dijalog s mještanima prije nego bageri krenu u posao: „Trebamo pravu brzu cestu koja podržava, a ne razara Imotsku krajinu.”