Putovanje vlakom između portugalske i španjolske prijestolnice do kraja desetljeća trebalo bi trajati najviše pet sati, a do 2034. svega tri, stoji u planu koji je Europska komisija usvojila u četvrtak.
Središnji "nedostajući spoj" atlantskog koridora Tranšećni dokument definirana je kao glavni „nedostajući spoj” u tzv. Atlantskom koridoru – mreži koja bi brzim vezama povezala Pirenejski poluotok s velikim gradovima u Francuskoj i Njemačkoj. Danas 600-kilometarski put od Lisabona do Madrida traje gotovo devet sati i uključuje najmanje dvije presjedanja.
„Such links make train travel a genuinely attractive and sustainable alternative for city-to-city journeys”, poručio je povjerenik za promet Apostolos Tzitzikōstas.
Investicija i ciljevi Projekt je do sada privukao gotovo 1 milijardu eura europskog sufinanciranja i dio je šire strategije kojom Bruxelles putnike nastoji preusmjeriti s aviona na željeznicu. Trenutno između Lisabona i Madrida leti oko 40 zrakoplova dnevno.
Europski koordinator atlantskog koridora François Bausch naglasio je širu korist: „This project isn’t just about saving time; it’s about cutting emissions and making sustainable mobility a reality in Europe.”
Sljedeći koraci Komisija će u utorak, 4. studenoga, predstaviti sveobuhvatan europski plan za integriranu mrežu brzih željeznica, zajedno s novom strategijom ulaganja u održivi promet.