Više od 400 ljudi pregledano je ove godine u javnozdravstvenoj kampanji besplatnih dermatoloških pregleda madeža koju organizira međunarodni lanac retail parkova STOP SHOP, prisutan na 17 lokacija u Hrvatskoj.
Pokrenuta kao pilot-projekt u ljeto 2024. u Gospiću i Kaštel Sućurcu, inicijativa je zbog velikog odaziva proširena pa su se pregledi ovog proljeća održali na sedam lokacija: Čakovcu, Dugom Selu, Gospiću, Kaštel Sućurcu, Labinu, Vinkovcima i Vukovaru. U pojedinim gradovima termini su zbog interesa produljeni na dodatne dane.
Specijalisti dermatolozi iz vodećih hrvatskih zdravstvenih ustanova pregledali su građane te onima sa sumnjivim madežima odmah preporučili dodatnu dijagnostiku. Time je kampanja, naglašavaju liječnici, izravno doprinijela ranom otkrivanju melanoma – najopasnijeg raka kože koji je, otkrije li se na vrijeme, izlječiv u više od 90 % slučajeva.
Prema podacima Ministarstva zdravstva, u Hrvatskoj se godišnje registrira više od 555 novih melanoma, a stopa smrtnosti među najvišima je u Europi. Upravo zato organizatori ističu da je dostupnost preventivnih pregleda osobito važna u manjim sredinama, gdje pacijenti često otežano dolaze do specijalista.
Kampanja je provedena u partnerstvu s lokalnim vlastima i zdravstvenim ustanovama, a svi pregledi bili su potpuno besplatni. Poručujući da društvena odgovornost ne smije ostati samo na riječima, STOP SHOP najavljuje i daljnja ulaganja u zajednicu.
„Zdravlje građana uvijek treba biti prioritet. STOP SHOP prepoznaje potrebe zajednice i reagira konkretno – organizacijom akcija koje stvarno mijenjaju živote. Ponosni smo što možemo biti platforma za ovakve društveno korisne aktivnosti i doprinijeti kvaliteti života lokalnog stanovništva sredina u kojima djelujemo”, izjavio je Joško Piteša, country manager operacija za Hrvatsku.
Iz tvrtke poručuju kako im je cilj nadmašiti ulogu retail parka kao mjesta kupovine i pretvoriti svoje lokacije u društvena središta koja građanima nude sigurnost, brigu i „stvarne vrijednosti”.