Njemački ministar zaštite okoliša Carsten Schneider pozvao je Europsku uniju da ostane pri planu da od 2035. zabrani prodaju novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima.
Schneider lobira među državama članicama kako bi se, unatoč kritikama, sačuvao ključni klimatski cilj. Prema njegovim riječima, odustajanje od zabrane „poslalo bi pogrešan signal industriji i javnosti” te bi moglo usporiti prijelaz na električna vozila.
Plan, koji je prošle godine izazvao burne rasprave u Bruxellesu, predviđa da se nakon 2035. na tržište mogu stavljati samo vozila s nultom stopom emisija. Protivnici upozoravaju na moguće gubitke radnih mjesta i troškove prilagodbe, dok pristaše tvrde da je riječ o nužnom koraku za klimatsku neutralnost do 2050.
Njemačka, kao najveće automobilsko tržište u EU, ima presudnu ulogu u raspravi. Schneider je poručio da je „industrija već uložila milijarde u elektrifikaciju” i da bi povlačenje uredbe „stvorilo pravnu i investicijsku nesigurnost”.
Odluka bi trebala biti potvrđena na razini Vijeća EU u nadolazećim mjesecima, a rasprave unutar pojedinih zemalja pokazuju da će se borba za konačni tekst uredbe nastaviti do posljednjeg trenutka.