XV. trijenale hrvatskog kiparstva, održano u privremenom prostoru zbog obnove potresom oštećene Gliptoteke HAZU, donijelo je snažne poruke o društvu, prostoru i samoj instituciji.
Kristian Kožul ponio je Veliku nagradu Trijenala za rad „Barjaci (1573)”. Ocjenjivački sud istaknuo je kako autor „dekonstruira povijesni narativ i mit Seljačke bune” te kroz raznolike umjetničke postupke upozorava na „urušavanje i izvrtanje demokratskih vrijednosti” i prijetnju modernog feudalizma. Uz priznanje, Kožula očekuje samostalna izložba i 3 000 eura.
Nagrada Ljevaonice umjetnina Ujević (lijevanje u vrijednosti od 2 000 eura) pripala je Mariji Josipović za „Posude obnove”, skulpturalnu meditaciju o promjeni koja tradicionalni materijal spaja s organskom formom.
Posebno priznanje dobio je Viktor Popović za instalaciju „Bez naziva”, prostorni komentar na privremeno izmještanje Trijenala. Stručnjaci su pohvalili njegovo „predočavanje odsutnosti i izmještenosti muzeja” i kritički pogled na institucionalnu vidljivost.
Tri ravnopravne nagrade od po 1 000 eura osvojili su: • Petar Popijač – „Polje” • Marina Rajšić – „Pauzirane čestice Lipe” • Igor Ruf – „Bernardi u mirovini”
Nagrada Goranske kiparske radionice Lokve, koja uključuje sudjelovanje na rezidenciji 2026., dodijeljena je Vjekoslavu Filipoviću za „Kombo KOR 2”.
Ocjenjivački sud Hrvatske sekcije AICA-e (Radmila Iva Janković, Neva Lukić, Zvonko Maković) dodijelio je 500 eura Miranu Blažeku za „Alignment”, rad koji kroz imitaciju prirodnih principa gradi module zamišljene veće strukture.
Ovogodišnji Trijenale, iako fizički izmješten, pokazao je kako suvremena hrvatska skulptura itekako pronalazi načine da odgovori na suvremene društvene, estetske i prostorne izazove.