Stanovnici prigradskog naselja Branjin Vrh i Osječke ulice u Belom Manastiru konačno su odahnuli. Dovršetkom druge baranjske poddionice autoceste A5, koja je spojila Beli Manastir s mađarskom granicom, promet teških teretnjaka kroz njihova naselja drastično je pao.
Gradonačelnik Belog Manastira Igor Pavelić, ujedno mještanin Branjina Vrha, kaže kako je „razlika golema” – umjesto prosječnih 2 000 kamiona dnevno, sada prolazi tek manji broj vozila koja koriste granični prijelaz Batina. Veći dio tereta prebacio se na novu autocestu, kojom on sam sve češće putuje do Osijeka.
Manje buke i vibracija otvorile su put drugoj dugo očekivanoj investiciji: rekonstrukciji državne ceste DC7 od Belog Manastira do Kneževa. Hrvatske ceste uvele su 19. rujna izvođača radova, tvrtku Osijek-Koteks, a rok završetka iznosi 360 radnih dana.
• duljina dionice: 7,5 km
• vrijednost ugovora: 6,75 milijuna eura (s PDV-om)
• proširenje kolnika s 6,60 na 7,10 m
• obnova sedam mostova i sustava oborinske odvodnje
• nova autobusna ugibališta i pješačke staze unutar naselja
Županica osječko-baranjska Nataša Tramišak naglašava da je riječ o dijelu paketa ulaganja vrijednog oko 42 milijuna eura kojim se saniraju državne ceste u županiji. Gradske vlasti Belog Manastira nadaju se kako će sredstva biti pronađena i za obnovu prometnice kroz Šumarinu, dodatno oštećene tijekom završnih radova na koridoru 5C.
Iz Hrvatskih cesta poručuju da je u tijeku i javna nabava za izvanredno održavanje sljedeće dionice DC7, od Kneževa do raskrižja za Duboševicu, čime bi cijeli pravac kroz istočnu Baranju trebao dobiti novo lice do kraja sljedeće godine.